Senaste nytt

Det var inte så illa som man trodde...

martin1891

Medlem
Funderade på att ta en liten avstickare till Newcastle i helgen. SAS har ju en direktlinje med perfekta tider för en weekend. Så glad i hågen surfade jag in på sas.se. En minut senare hade jag kommit på andra tankar.

Visa bifogad bild 44537

SAS minus är fullbokad på de flighterna, men tydligen finns biljetter i Youth fare för 3000:-
Glädjande då tillgången ofta brukar vara väldigt dålig
 

Agö

Medlem
Affärslinjer som Stockholm-Frankfurt, London har billiga biljetter även för avgång samma dag.
Visa bifogad bild 44538
Visa bifogad bild 44540

Men på Stockholm-Bryssel, Paris säljer de dyra biljetter. Om det är tillfällighet eller planerad yield optimization låter jag det vara osagt.
Visa bifogad bild 44539

Beroende på Malmö eller Köpenhamn man åker till, kan det bli billigare att åka till Malmö (eller tvärtom).
Visa bifogad bild 44541
Visa bifogad bild 44542

Ja, det händer att jag åker till/från Malmö, priserna är generellt mkt bättre. Jag tycker att detta är oerhört intressant faktiskt.

SAS minus är fullbokad på de flighterna, men tydligen finns biljetter i Youth fare för 3000:-
Glädjande då tillgången ofta brukar vara väldigt dålig

Fullbokad eller "nollad", det är frågan (det är kanske samma sak om man bara erbjuder fem biljetter i Go och dessa säljs slut direkt - svaret har bara SAS). Man skulle alltså vara ungdom.
 

olo

Medlem
Eller kanske en tur till Köpenhamn över dagen imorgon lockar?
 

Attachments

  • wp_ss_20151125_0001.png
    wp_ss_20151125_0001.png
    170,3 KB · Visningar: 168
  • wp_ss_20151125_0002.png
    wp_ss_20151125_0002.png
    168,7 KB · Visningar: 151

Bryant

Medlem
Ta Luleå istället! Jag vill gärna ta med familjen till min gamla hemstad. Men oftast blir det billigare att åka ut i Europa.

14114:- för 2 vuxna och en 2 åring. Som hittat.

ImageUploadedByTapatalk1448477654.166923.jpg

ImageUploadedByTapatalk1448477664.586225.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Två reflektioner från dagens resa ARN-GOT-ARN

Bägge flygen hade klasserna C9-S9 samt B P och A utnollade liksom alla GO-klasser utnollade utom E9 V9 G9 och N9

SK2151 (737-800 med 180 platser) hade cirka 70 tomma platser
SK0164 (737-700 med 150 platser) hade kanske 30 tomma platser

Prisläget var konstant sedan åtminstone igår morse (dvs 24h innan avfärd). Inga prisvärda sistaminuten-biljetter där inte :(
 

Agö

Medlem
Två reflektioner från dagens resa ARN-GOT-ARN

Bägge flygen hade klasserna C9-S9 samt B P och A utnollade liksom alla GO-klasser utnollade utom E9 V9 G9 och N9

SK2151 (737-800 med 180 platser) hade cirka 70 tomma platser
SK0164 (737-700 med 150 platser) hade kanske 30 tomma platser

Prisläget var konstant sedan åtminstone igår morse (dvs 24h innan avfärd). Inga prisvärda sistaminuten-biljetter där inte :(
Precis så är det. Jag har under en tid försökt kartlägga exakt när A-klass och andra billiga Plusklasser nollas - det är fullt ut medvetet förstås. Gäller inte alla linjer jag åker men många. Jag har sagt det tidigare, det omöjliggör dessvärre spontana resor med SAS för min del - något som är oerhört synd eftersom jag inte kan planera långt framöver. Men man kan ju alltid välja Lufthansa eller Turkish C för halva priset...
 

Dr. Miles

Expert
Precis så är det. Jag har under en tid försökt kartlägga exakt när A-klass och andra billiga Plusklasser nollas - det är fullt ut medvetet förstås. Gäller inte alla linjer jag åker men många. Jag har sagt det tidigare, det omöjliggör dessvärre spontana resor med SAS för min del - något som är oerhört synd eftersom jag inte kan planera långt framöver. Men man kan ju alltid välja Lufthansa eller Turkish C för halva priset...
eller om du har råd (likviditet), kan du boka SAS Plus biljetter på alla helger under kommande halvåret och boka av när du vet att du inte kan utnyttja den. :)
 
Toppen