Det triviala problemet med QR-kod och Apple Watch på Arlanda (m.fl)

Diskussion i 'Övrigt' startad av daviden, 25 September 2015.

1. daviden

daviden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ingen bild för att visualisera problemet, men vi kan göra en jämförelse.
    På min "hemflygplats", Kastrup (jag bor i Malmö), så är alla Qatar Airways-kodscanners under en glasskiva. Det finns ingenting ovanför som är i vägen när man ska scanna - d.v.s. att jag enkelt kan lägga min hand och klocka för att scanna av Qatar Airways-koden och fortsätta utan att ens stanna till.

På t.ex. Arlanda sitter alla Qatar Airways-kodscanners tvärtemot - avläsaren läser neråt. Hittade inte en bild från Arlanda, men de ser ut såhär.

Har någon ens försökt sig på att lirka in klocka, hand och handled där? Jag övervägde det igår, men vill inte vara den som uppehåller hela kön om det inte skulle funka.
    Fick slita fram mobilen och lösa problemet.

(Bear with me, det är fredag. Vi behöver snacka om något oerhört trivialt ;) )

2. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha Qatar Airways-koder :D

Peter65 och Friskytten gillar detta.
  3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha nu förstår jag, tänkte skriva att det gäller alla Q R koder inte bara Qatar Airways

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon tyckte att automatisk utskrivning av flygbolag var bra... Här är ett praktexempel varför det inte är så bra!

Brandten, tågnörd, dino_81 och 3 andra gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Därav ett av skälen till varför jag tycker att Watch är totalt meningslös.

utvecklargodis, Brandten och SNIFF gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt värdelös har jag insett att den inte är, men man ska nog fundera igenom om den verkligen funkar till det man tror...

7. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haters gonna hate. <3

lnixon, Knucket och Marcus_R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!