Senaste nytt

Det nya livet på tåget...

Lonelyflyer

Medlem
Jag tågade Göteborg-Östersund i fredags med tågbyte i Sthlm. Inte jag som bokat resan så ja åkte andra klass.
Inser att det inte är min grej när ja nu har vant mig vid första (bc-syndromet)
Wifi tex. är ju en vana och det är att det är tyst och man slipper barnfamiljer..
Framför allt när jag lade 9 timmar i tåg..
 

Palazzi

Medlem
Suttit bra på x2000 till Oslo, där jag är framme om 30min.
Enda påpekandet är väl att den norska polisen upplevs väl ohövliga mot utländska passagerar (utomnordiska).

Nyss fick spanjorerna framför mig (far o son på 25 resp 55) frågan om de någonsin besökt Venezuela "eller liknande" o om de brukar droga....
Då hade de inte ens frågat om id-kort innan.
 

jerixon

Medlem
Helt galet!
Man slutar aldrig förvånas

Suttit bra på x2000 till Oslo, där jag är framme om 30min.
Enda påpekandet är väl att den norska polisen upplevs väl ohövliga mot utländska passagerar (utomnordiska).

Nyss fick spanjorerna framför mig (far o son på 25 resp 55) frågan om de någonsin besökt Venezuela "eller liknande" o om de brukar droga....
Då hade de inte ens frågat om id-kort innan.
 

Agö

Medlem
Suttit bra på x2000 till Oslo, där jag är framme om 30min.
Enda påpekandet är väl att den norska polisen upplevs väl ohövliga mot utländska passagerar (utomnordiska).

Nyss fick spanjorerna framför mig (far o son på 25 resp 55) frågan om de någonsin besökt Venezuela "eller liknande" o om de brukar droga....
Då hade de inte ens frågat om id-kort innan.
Då ska du se den svenska tullens agerande på tågen som rullar från Danmark till Sverige. Aldrig sett en blond svensk kontrolleras noggrant.
 

Valley

Medlem
Suttit bra på x2000 till Oslo, där jag är framme om 30min.
Enda påpekandet är väl att den norska polisen upplevs väl ohövliga mot utländska passagerar (utomnordiska).

Nyss fick spanjorerna framför mig (far o son på 25 resp 55) frågan om de någonsin besökt Venezuela "eller liknande" o om de brukar droga....
Då hade de inte ens frågat om id-kort innan.

Kan kanske ha att göra med måndagens händelser. Har för mig man plockade flera personer vid Eda-gränsen.
 

Palazzi

Medlem
Kan kanske ha att göra med måndagens händelser. Har för mig man plockade flera personer vid Eda-gränsen.

Missat detta. Men oavsett tycker jag att man kan hantera det snyggare :)

En man fick gå av tåget efter deras genomgång.....men han var också hög så det räckte o blev över.
 

FF#1

Medlem
På SJ nattåg från Luleå mot Uppsala, som sagt känns skumt att åka tåg utan att ha nått skumt med mig... Ska bli spännande att se hur mycket försenad man blir...
 

FF#1

Medlem
Det börjar bra, 18 minuter sena redan o Boden... Bistron har inte öppnat, skulle öppna efter Boden. Hmm...
 
Toppen