Senaste nytt

Det här stressar mest på affärsresan

agehall

Medlem
Ekonomiklass på tjänsteresor - skämtar dom? ;)

Ja, den delen får ju trovärdigheten i undersökningen att sjunka genom golvet. Det är något som är obekvämt, men absolut inte stressande. Påståendet får mig att tro att antingen är undersökningen urkass eller så har DN inte förstått den. Troligen är det en kombination.
 

erhel

Medlem
Det som stressar mest med att resa är allt jobb man måste ta igen efter resan. Världen stannar ju inte upp. Hr dessutom ett sådant jobb att det är svårt att arbeta ombord på ett flygplan där man har en granne en decimeter ifrån sig. Oj vad man har läst mycket konfidentiella handlingar från medpassagerare.

Jag håller med Agö. Tiden som spenderas på att resa måste tas igen, och det är inte något som planering riktigt kan avhjälpa. Värre blir det som sagt när man inte kan jobba under resan, de handligar jag jobbar med lämpar sig inte riktigt att ha uppe i oskyddade miljöer, och då blir det inte mycket gjort.

Min arbetsgivare har inte heller full förståelse för att resandet är ett måste utan ser det i stort sett som en förmån. Vilket i sin tur leder till att stressnivån stiger när jag tänker på hur full min brevkorg kommer vara på kontoret när jag kommer tillbaka (Ni läste rätt. Jag jobbar statligt, vi har brevkorgar som faktiskt fylls).
 
Toppen