Senaste nytt

Det här med att skippa sista segmentet

mha321

Medlem
Förvisso åkte Lufthansa dit i en första instans. Men är det som vi kan läsa hela sanningen tro ?
Och egentligen. Vad för problem skapar detta för flygbolagen? Man måste ju t ex jaga en passagerare man upptäcker plötsligt är borta.
Finns sådana aspekter som är större än man tror ?

De är knappast ute efter att sätta dit en ensam passagerare. Snarare handlar det nog om att försöka hitta ett prejudikat.

Men visst skapar det säkert sådana problem. De väntar väl så länge de kan eftersom de tror att personen kommer. I värsta fall resulterar det i saker som missade slottar och liknande. Att hålla ett flyg för att vänta på anslutande passagerare kan nog ha väldigt höga dolda kostnader.
 

HansO

Medlem
Skall resa med SAS Göteborg-Köpenhamn- Shanghai. Shanghai-Köpenhamn-Göteborg.
Tänkte tagga bagaget bara till Köpenhamn på hemvägen och hoppa av där eftersom biljetten blir mycket billigare om jag fullföljer.
Kan jag få problem med typ Eurobonus poäng e.t.c. om jag gör så?
 

NotRyan

Medlem
Skall resa med SAS Göteborg-Köpenhamn- Shanghai. Shanghai-Köpenhamn-Göteborg.
Tänkte tagga bagaget bara till Köpenhamn på hemvägen och hoppa av där eftersom biljetten blir mycket billigare om jag fullföljer.
Kan jag få problem med typ Eurobonus poäng e.t.c. om jag gör så?
Du får ju inte poäng CPH-GOT, men i övrigt nej.
 

johannesa

Medlem
Skall resa med SAS Göteborg-Köpenhamn- Shanghai. Shanghai-Köpenhamn-Göteborg.
Tänkte tagga bagaget bara till Köpenhamn på hemvägen och hoppa av där eftersom biljetten blir mycket billigare om jag fullföljer.
Kan jag få problem med typ Eurobonus poäng e.t.c. om jag gör så?

Du borde inte få några problem med Eurobonus men däremot kan du få svårt att tagga bagaget bara till Köpenhamn. Enligt min erfarenhet kan de/får de inte tagga bagaget till nåt annat än slutdestinationen. När jag har gjort liknande har jag därför sett till att resa bara med handbagage.
 

Vindpilen

Medlem
Du borde inte få några problem med Eurobonus men däremot kan du få svårt att tagga bagaget bara till Köpenhamn. Enligt min erfarenhet kan de/får de inte tagga bagaget till nåt annat än slutdestinationen. När jag har gjort liknande har jag därför sett till att resa bara med handbagage.

Nej det är inga problem. Jag har många gånger fått be om att få det incheckat hela vägen eller tvärtom bett att få hämta ut det halvvägs när jag ex. planerat in ett stopp på 23h
 
Du borde inte få några problem med Eurobonus men däremot kan du få svårt att tagga bagaget bara till Köpenhamn. Enligt min erfarenhet kan de/får de inte tagga bagaget till nåt annat än slutdestinationen. När jag har gjort liknande har jag därför sett till att resa bara med handbagage.

inte helt sant enligt mig. Jag har gjort detta flera gånger utan problem...MEN det måste finnas tillräckligt med tid mellan flighterna. Sist jag flög EWR-CPH-ARN så hoppade jag av i CPH, tog ett möte i en timme där jag behövde byta om så bad SAS att bara tagga baggaget till CPH. Sedan hämtade jag väskan, bytte om för mötet, sedan checkade jag in baggaget 60 min innan avgång. Hade lite över 2,5 h timmar i CPH. SAS på EWR sade att de INTE hade gjort detta om jag haft mindre än 2h. Vet inte om det stämmer. Verkade dock inte som någon "grej" för SAS och de bara varnade för att inte checka in baggaget för sent då jag redan var "incheckad" hela vägen.
 
Toppen