Senaste nytt

Det här med att överge sina lifetime tier points

kristerj

Medlem
1. Har ca 15.000 TP
2. Kommer nog inte att sikta på Lifetime Gold, det hade varit trevligt om det hade funnits Lifetime Silver, vilket för mig motsvarar *A Guld. Hoppas också på att få Lifetime EBG av SAS inom några år
 

johhenrik

Medlem
Själv hoppade jag över till BAEC för ett par år sen, enligt principen: gräset är grönare på andra sidan. Än så länge tycker jag också det är det. Reser man mycket long-haul med tillgång till de bra oneworld förstklassloungerna så vinner Oneworld rätt och slätt anser jag. Men jag tror inte det finns någon silver bullet för alla. Man får nog prova på själv helt enkelt. Jag har haft högsta status i alla allianser de senaste 15 åren och har kommit fram till att Oneworld passar mig bra för tillfället. Nu är jag iofs BAEC Gold och EBD, så jag har ju tillgång till båda gräsplättarna... ;)
 

johansch

Medlem
Jag är BA guld i år. Har cirka 6000 lifetime-TPs. Om man reser med OneWorld från t.ex. HK/SG/London får man riktigt bra värde från BA guld. Annars....inte.

Om man t.ex. oftast reser från Arlanda till ett ställe där de inte har en top-notch-lounge så får man nog inte tillräckligt värde för det hela.

Jag har tjänat in nästan alla av mina TPs med Qatar. Och använt Avios:erna i Asien, där de verkligen gör nytta.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag är BA guld i år. Har cirka 6000 lifetime-TPs. Om man reser med OneWorld från t.ex. HK/SG/London får man riktigt bra värde från BA guld. Annars....inte.

Om man t.ex. oftast reser från Arlanda till ett ställe där de inte har en top-notch-lounge så får man nog inte tillräckligt värde för det hela.

Jag har tjänat in nästan alla av mina TPs med Qatar. Och använt Avios:erna i Asien, där de verkligen gör nytta.

Nja, om man bortser från lounger så får man ju 100% bonus med AA/IB/BA, om man reser huvudsakligen med
dem (eller flyg som har deras flight code) så är ju detta värt en hel del.
 
Toppen