Senaste nytt

Det här med att överge sina lifetime tier points

AABack2ARN

Medlem
Jag upplever One World Emerald som överlägsen Star Gold, och det spelar lite roll. Så långt svar till NEJ, jag ändrar nog inte något nu.

Nu är jag ju inte medlem i BAEC men just detta med oneworld Emerald är något som gjort att jag hållt mig lojal till oneworld. Precis som du säger överlägset Star Gold i de flesta avseenden.
 

sembl

Medlem
12710 i dags läge och i år har jag inte rest så mycket för pengar utan bränt Avios mest då jag kände att det var dags.
 

trekker

Medlem
Ligger bara pa 4545 just nu, jag gjorde som @Homer skrev och tog bade BAEC Gold och EBG det aret jag reste som mest. Jag haller dock inte med om att detta var bra, I efterhand hade jag helt klart hellre haft ett GGL. Min hemmabas ar iof inte i Skandinavien dar SAS kan vara bra och pa MAN sa suger Star loungen stenhart och darfor ar valet enkelt for mig.
 

Homer

Medlem
Ligger bara pa 4545 just nu, jag gjorde som @Homer skrev och tog bade BAEC Gold och EBG det aret jag reste som mest. Jag haller dock inte med om att detta var bra, I efterhand hade jag helt klart hellre haft ett GGL. Min hemmabas ar iof inte i Skandinavien dar SAS kan vara bra och pa MAN sa suger Star loungen stenhart och darfor ar valet enkelt for mig.

Ganska annorlunda situation, speciellt om du kan få BA:s men inte SAS Amex.
 

Homer

Medlem
Sen det här med att överge, det är ju inte så att det som räknas som Lifetime Tier Points försvinner om man inte skulle göra en paus på X antal år.
Gör man en comeback så fortsätter man där man slutade, till skillnad mot de program som kräver att man ska haft statusen 10 år i sträck utan uppehåll.
 

gunry

Medlem
@Homer det är sant. Lifetime TP på BAEC är tacksamt ur den aspekten.

Frågan var väldigt specifik men tråden har ju redan tangerat frågan "När bör man byta program?" och det var väl delvis det jag var ute efter också, med BAEC som exempel. Intressanta resonemang från många parter!
 

Kricka

Medlem
1. Ligger på 11.000 TP (sedan 1993). Är inte mycket att komma med här men
under en 20-årsperiod prioriterades *A vilket gav mig både Senator for Life
och EBG for Life.
2. Inga planer just nu utan snarare tvärtom då det redan nästa vecka blir en
MR med QR för att behålla BAEC GOLD. Har dock inga planer på något
Gold for Life.
 
Toppen