Senaste nytt

Det här kan bli SAS nya kabindesign

Traveller

Medlem
Palazzi, SAS har en bra kund i USA, Alligant, som köper de MD maskiner SAS har haft. De köper nu 13 av SAS, bland annat de du listade. SAS hade hyrt ut dessa till Spanair. Alligant har tidigare köpt ett större antal och köper dom helt enkelt för att SAS underhåll är perfekt. I princip hälften av Alligants flotta kommer från SAS. 140 miljoner inbringar affären av dessa 13 maskiner till SAS och skall vara överflugna till USA senast februari 2013. I affären ingår även 13 motorer.

Tilläggas skall att alla SAS MD maskiner är betalda, alltså inga leasingkostnader som belastar dessa på mark eller i luft. Detta gör att SAS kan låta dom stå stilla ibland medan resten av maskinerna måst "jobba hela tiden.
 
Last edited:
Jag tycker faktiskt inte SAS har något problem när det gäller färg på flygplatsen. Det är snyggt och rent och som man brukar säga, skandinaviskt. Detta brukar uppskattas i världen, men men...

Jag reserver mig i omdömet förrän jag får se det i verkligheten.
 

Adamsson

Medlem
Är det bara i kabinerna man ska göra om eller ska maskinerna målas om/få nytt färgschema även på utsidan?
 
Är det någon på forumet som reser väldigt mycket med SK som har noterat om det några destinationer som främst flygs med MD-80?
Eftersom MDn snart är history även hos SAS måste jag försöka flyga den så mkt som möjligt när jag har möjlighet de kommande 18 månaderna.
Jag kommer sakna de tjocka stolsdynorna, den kraftfulla take-off känslan & den tysta och behagliga atmosfären långt fram i MDn. Dessutom har kärran ett sportigt utseende.
 

deltamartin

Medlem
011430121... Det var en "nyinköpt" 737-600 men den kom från Air China och dessförinnan från Astraeus.

Gissar att du syftar på SE-RER, en 737-700 som leasas av SAS och nyligen målades i SAS färger. SAS vill nog helst slippa allt vad 737-600 heter så jag tvivlar på att de kommer försöka få tag på fler sådana.
 
Toppen