Senaste nytt

Det här hedrar SAS

SK9269

Medlem
Bevis för att god kundservice inte behövs

Eller bevis för att allt för många inte tänker på att istället försöka få så mycket god service som möjligt för pengarna istället för lägsta pris. Det värsta med Ryanair är egentligen oförutsägbarheten. Så länge det funkar som det ska så funkar det kanske tillräckligt bra till ett en aning lägre pris men blir det problem så får man stå för smällen själv och i det läget hade nog många hellre betalat mellanskillnaden till ett något dyrare men mer pålitligt alternativ om de kunnat rulla tillbaka bandet.
 

Homer

Medlem
Eller bevis för att allt för många inte tänker på att istället försöka få så mycket god service som möjligt för pengarna istället för lägsta pris. Det värsta med Ryanair är egentligen oförutsägbarheten. Så länge det funkar som det ska så funkar det kanske tillräckligt bra till ett en aning lägre pris men blir det problem så får man stå för smällen själv och i det läget hade nog många hellre betalat mellanskillnaden till ett något dyrare men mer pålitligt alternativ om de kunnat rulla tillbaka bandet.

Jovisst är det så, men jag menade att de som är sämst på alla sätt och vis är bland de lönsammast.

Ryan är dessutom rent skurkaktiga, bokar du t.ex en biljett Italien-Spanien och får en kvotering i €
som du godkänner, så dras ett belopp i SEK(till dålig kurs) om du betalar med svensk kort.
De räknar väl med att de flesta, även om de märker det, inte orkar reklamera till kortföretaget för skillnaden är ofta bara några % på ett litet belopp.
 
Här kommer lite roligt läsning om de gånger jag klagat på SAS. Det bästa kommer längst ned...

Det man dock kan fundera över är ju hur jag kunde komma ombord ett plan jag inte skulle vara på, hur det går att starta med en passagerare ombord som inte skall vara där - hade vi haft en olycka hade det ju funnits en passagerare för mycket ombord och hur det kan komma sig att tre passagerare hade samma seatning på detta flyget...

När jag har klagat så har jag faktiskt alltid fått respons från SAS och det skall dom ha all heder för!

Haha! Liknar min story om hur jag hamnade i Wien på en biljett som skulle ta mig fr Bryssel till Göteborg. Ingen reagerar trots att två flygvärdinnor kollar min biljett pga dubbelbokat seat när jag kommit ombord på planet! :confused:

Minns att jag fick ett rätt tråkigt bemötande på flygplatsen i Wien. Fick ta in på hotell på egen bekostnad. Men nästa morgon när de ringde t huvudkontoret (LH) blev det annat ljud i skällan :)
 

sungtae

Medlem
FR flyger ju på NYO. Det är väl därför dom inte följer rekommendationer från ARN ;)

F ö skulle det ju vara intressant att veta i vilka 35 fall som Ryan Air trots allt följt ARN.
 

Alf

Medlem
Jag tycker inte det är mycket att säga om att Rajjan inte följer rekommendationerna. Det är bara att undvika dom. Om jag väljer att åka med dom är jag förberedd på att det mesta kan gå åt skogen och att jag får reda ut det själv. SAS i all ära som vi alla här ger en känga är ganska bra på att ställa upp när det strular och det förenklar naturligtvis att vi talar samma språk.
 
Toppen