Senaste nytt

Det här hedrar SAS

Traveller

Medlem
Nja, SAS och jag kom fram till att vi nog inte visste vart felet låg men att SAS rutiner hade falerat på alla sätt. Jag blev visad till det aktuella planet av de anställda, man går ju på plattan och blir anvisad vägen. Samtidig incheckning förelåg av Århus flighten och Ålborg flighten i gaterna bredvid varandra. Det som dock inte skall kunna hända är ju att man skall 1. kunna bli anvisad att gå till fel flight alternativt bli incheckad i annat namn än sitt eget/kunna passera en gate till fel flyg samt kunna starta med en passagerare mer än listan...

Även jag en stolt och glad aktieägare och dessutom en trogen SAS resenär om det finns en flight...
 

Homer

Medlem
Men det går bra för Ryanair. Detta kom just ut.

Vinsten för det tredje kvartalet förra året var 15 miljoner euro, medan analytiker i snitt hade väntat sig en förlust på 16 miljoner euro.

Oväntad vinst för Ryanair - Nyheterna P4 Sörmland | Sveriges Radio

Bara synd att de inte vill ta ansvar när det går snett. Så många ärenden rör det sig inte om att det markant skulle påverkat det finansiella resultatet.

Bevis för att god kundservice inte behövs


Ryanair – more than 150 new routes in 2012
January 26th, 2012
After having been busy expanding to the Spanish and Italian market, the Irish low-cost carrier Ryanair is ready to enter Eastern-Europe more vigorously.

Ryanair serves a significant number of airports in the eastern part of the continent but as Michael O’Leary reveals, this is only the foretaste of the airline’s East-European growth.
 

Homer

Medlem
Någon som vet hur det här slutade?



2010-09-09
Högsta domstolen beviljar Konsumentombudsmannen prövningstillstånd i fallet mot Ryanair. Det betyder att det nu kommer att klargöras vilka rättigheter passagerare som drabbas av inställda flyg verkligen har.
Högsta domstolen tar upp KO:s fall mot Ryanair - Konsumentverket

Jag hittar ingenting här
Högsta domstolen


Ha!
Vilket sammanträffande, reportage om detta i akutellt 18:00, det ska upp i HD nu!
illa om Ryan vinner minst sagt.
 

Jacob

Medlem
Ryanair – more than 150 new routes in 2012
January 26th, 2012
After having been busy expanding to the Spanish and Italian market, the Irish low-cost carrier Ryanair is ready to enter Eastern-Europe more vigorously.

Ryanair serves a significant number of airports in the eastern part of the continent but as Michael O’Leary reveals, this is only the foretaste of the airline’s East-European growth.
Lite OT, men klockan 11 idag bjuder Ryanair in till presskonferens på Radisson Blu i Malmö för att presentera om satsningen i södra Sverige och nya linjer från Sturup.

Malmö Airport - Pressinbjudan: Ryanair utökar på Malmö Airport - Mynewsdesk
 
Toppen