Senaste nytt

Det går bra för SAS(?)

Nystrom

Medlem
Vilka förmåner var det och finns de kvar?
Du får köpa biljetter med 10-20% rabatt (exkl skatter och avgifter). Tyvärr så är biljettklassen low economy (W) med allt vad det innebär ( typ ej ombokningsbar, ej återbetalningsbar, låg poängintjäning osv). Fördelen är, förutsatt att du själv reser, kan köpa obegränsat med biljetter till aktieägarpriset och därigenom kunna åka iväg ett större gäng.
En prisjämförelse visar att du får biljetter till något lägre pris än DY billigaste till samma destination.

SAS aktieägare.JPG
 

olo

Medlem
Du får köpa biljetter med 10-20% rabatt (exkl skatter och avgifter). Tyvärr så är biljettklassen low economy (W) med allt vad det innebär ( typ ej ombokningsbar, ej återbetalningsbar, låg poängintjäning osv). Fördelen är, förutsatt att du själv reser, kan köpa obegränsat med biljetter till aktieägarpriset och därigenom kunna åka iväg ett större gäng.
En prisjämförelse visar att du får biljetter till något lägre pris än DY billigaste till samma destination.

Visa bifogad bild 46336
Bygger det på att det finns tillgång i W, eller ges en rabatt på biljettpris i högre bokningsklass, och så "skapas" tillgänglighet i W?
 

Nystrom

Medlem
Bygger det på att det finns tillgång i W, eller ges en rabatt på biljettpris i högre bokningsklass, och så "skapas" tillgänglighet i W?
Därom kan endast SAS ge ett rättvisande besked! De sökningar jag gjort har alltid givit mig biljettklass W och ett i förhållande till DY förmånligt pris. Nu undviker jag regelmässigt att åka så billigt som möjligt eftersom jag värderar flexibilitet högre än förlusten av kronor. Förlust av kronor blir det när det skiter sig och man tvingas omplanera....
Reser jag med PLUS-biljett så har jag ju pengarna tillbaka och undviker dessutom startavgiften på 500 kr per sträcka om jag tvingas boka om....
Det kan i många fall vara värt att tänka med hjärnan i stället för plånboken....
Jag har ställt frågan varför aktieägarerbjudandet inte omfattar PLUS men svaret är otillräcklig efterfrågan. Trist....
 
Toppen