Det går bra för SAS(?)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Christian Sternudd, 9 April 2015.

  1. Siffrorna pekar i rätt riktning även i Mars, Di har en fin sammanställning och hurra ropen skalla.
    (di.se - Fler flyger med SAS

    Det var inte därför jag skapade tråden dock, det hade varit allt för torftigt.
    Det jag däremot la märke till var första kommentaren på just Di.se´s artikel.

    En viss "Omnisiensus" skriver:
    "SAS behöver en ny, mer självsäker strategi.
    1. Ny ägarbild: Låt Wallenbergstiftelserna och Svenska staten äga 25% vardera, och börsen 50%.

    2. Kväs Danskarna ordentligt, och dela upp långdistansflyget mellan Arlanda, Kastrup och Gardemoen. Anställ samtlig personal i Sverige med svenska arbetsmarknadsregler.

    3. Utöka långdistanslinjerna och ställ om flygplansflottan radikalt. Släpp/sälj ut smådestinationerna i Skandinavien till mindre aktörer. Fokusera på 4 flygplansmodeller från 2 tillverkare. Airbus 350 och Boeing 737 ER för långdistans, och Boeing 737 och Airbus 320 för kortdistans

    4. Återinför First Class för långdistans. 8 platser i de stora 350-planen och 4 platser i de mindre 737. Bruna läderfåtöljer som blir flatbed 200x80 cm med madrass och riktiga sänglinnen. 26" flatscreen och free wifi. 4-rätters lunch och 8-rättersmiddag. Vinkällare.

    5. 24+24 Långdistansplan och 30+40 kortdistans plan (118 plan totalt)
    A350: 8 FC/36 BC/200 EC
    B737 ER: 4 FC/24 BC/120 EC
    B737: 24 BC/140 EC
    A320: 12 BC/108 EC"

    Tycker det luktar BC medlem lång väg! :) Så vem vill erkänna?

    Samt, vad tycker ni? Låter det rimligt vad denne Omnisiensus tycker?
     
    Peder Ohlsson, Smuffe och MarcusC gillar detta.
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    First Class på SAS?! Snubben kan väl omöjligen mena allvar
     
    fcx gillar detta.
  3. Dreamliner787

    Dreamliner787 Medlem

    Ort:
    Helsingborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att se hur man ska få allt de i en liten 737:a
     
  4. iRobert

    iRobert Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Luktar troll och sarkasm långa vägar. :)
     
    Jonas C och Aurora gillar detta.
  5. mtlmr

    mtlmr Medlem

    Ort:
    Malmö
    Ett av SAS största problem i min mening är att man har/vill ha just tre olika "långdistanshubbar". Marknaden är för liten för att bära PTP och du har svårare att få upp matarfrekvensen till ALLA tre flygplatser på ett smart sätt.

    Bortsett från punkt 3 (är det inte detta man redan gör?) är resten klart ironiskt ;)
     
    pep gillar detta.
  6. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan man inför plus och go koncept i bussiness-delen? Ha 8 platser främst som blir first om det säljs, annars business. Enda skillnaden är vad man lastar på och vilken service man ger. Men det kanske ger mer problem än vad det är värt.
     
  7. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lol, Första klass på SAS när man tjafsar om ett glas vatten skall vara gratis i GO. I'd like to see that happen ;)
     
    Jakob Österberg, obs, Rebel och 1 annan gillar detta.
  8. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Det er lige SAS-ånden! Flere ombordprodukter end kabineklasser.
     
  9. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
  10. obs

    obs Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Alt er vel muligt når det handler om SAS ;-)

    Det skulle jo ikke være første at vi ser dem gøre noget som virker ganske ulogisk for alle andre...
     
    Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×