Christian Sternudd
Medlem
Siffrorna pekar i rätt riktning även i Mars, Di har en fin sammanställning och hurra ropen skalla.
(di.se - Fler flyger med SAS
Det var inte därför jag skapade tråden dock, det hade varit allt för torftigt.
Det jag däremot la märke till var första kommentaren på just Di.se´s artikel.
En viss "Omnisiensus" skriver:
"SAS behöver en ny, mer självsäker strategi.
1. Ny ägarbild: Låt Wallenbergstiftelserna och Svenska staten äga 25% vardera, och börsen 50%.
2. Kväs Danskarna ordentligt, och dela upp långdistansflyget mellan Arlanda, Kastrup och Gardemoen. Anställ samtlig personal i Sverige med svenska arbetsmarknadsregler.
3. Utöka långdistanslinjerna och ställ om flygplansflottan radikalt. Släpp/sälj ut smådestinationerna i Skandinavien till mindre aktörer. Fokusera på 4 flygplansmodeller från 2 tillverkare. Airbus 350 och Boeing 737 ER för långdistans, och Boeing 737 och Airbus 320 för kortdistans
4. Återinför First Class för långdistans. 8 platser i de stora 350-planen och 4 platser i de mindre 737. Bruna läderfåtöljer som blir flatbed 200x80 cm med madrass och riktiga sänglinnen. 26" flatscreen och free wifi. 4-rätters lunch och 8-rättersmiddag. Vinkällare.
5. 24+24 Långdistansplan och 30+40 kortdistans plan (118 plan totalt)
A350: 8 FC/36 BC/200 EC
B737 ER: 4 FC/24 BC/120 EC
B737: 24 BC/140 EC
A320: 12 BC/108 EC"
Tycker det luktar BC medlem lång väg! Så vem vill erkänna?
Samt, vad tycker ni? Låter det rimligt vad denne Omnisiensus tycker?
(di.se - Fler flyger med SAS
Det var inte därför jag skapade tråden dock, det hade varit allt för torftigt.
Det jag däremot la märke till var första kommentaren på just Di.se´s artikel.
En viss "Omnisiensus" skriver:
"SAS behöver en ny, mer självsäker strategi.
1. Ny ägarbild: Låt Wallenbergstiftelserna och Svenska staten äga 25% vardera, och börsen 50%.
2. Kväs Danskarna ordentligt, och dela upp långdistansflyget mellan Arlanda, Kastrup och Gardemoen. Anställ samtlig personal i Sverige med svenska arbetsmarknadsregler.
3. Utöka långdistanslinjerna och ställ om flygplansflottan radikalt. Släpp/sälj ut smådestinationerna i Skandinavien till mindre aktörer. Fokusera på 4 flygplansmodeller från 2 tillverkare. Airbus 350 och Boeing 737 ER för långdistans, och Boeing 737 och Airbus 320 för kortdistans
4. Återinför First Class för långdistans. 8 platser i de stora 350-planen och 4 platser i de mindre 737. Bruna läderfåtöljer som blir flatbed 200x80 cm med madrass och riktiga sänglinnen. 26" flatscreen och free wifi. 4-rätters lunch och 8-rättersmiddag. Vinkällare.
5. 24+24 Långdistansplan och 30+40 kortdistans plan (118 plan totalt)
A350: 8 FC/36 BC/200 EC
B737 ER: 4 FC/24 BC/120 EC
B737: 24 BC/140 EC
A320: 12 BC/108 EC"
Tycker det luktar BC medlem lång väg! Så vem vill erkänna?
Samt, vad tycker ni? Låter det rimligt vad denne Omnisiensus tycker?