Senaste nytt

Det går bra för Ryan Air

NyfikenGrau

Medlem
Kanske är som att svära här, men vi ska prova Ryan igen för första gången på ett antal år nu kommande april, första gången till Canarias och då blir det hem för 180 euro för 2 personer inkl 10 kg handbagage per pers från Teneriffa till Schönefeld, rätt oslagbart. Kunde tagit Air Berlin för det dubbla med lounge etc. men tyckte helt enkelt inte det var värt det.
Kan med andra ord förstå att en del väljer det ibland, om man inte är total flygfanatiker.
 

RickardG

Medlem
Kanske är som att svära här, men vi ska prova Ryan igen för första gången på ett antal år nu kommande april, första gången till Canarias och då blir det hem för 180 euro för 2 personer inkl 10 kg handbagage per pers från Teneriffa till Schönefeld, rätt oslagbart. Kunde tagit Air Berlin för det dubbla med lounge etc. men tyckte helt enkelt inte det var värt det.
Kan med andra ord förstå att en del väljer det ibland, om man inte är total flygfanatiker.
Jag tar ibland Ryan till Italien. Bor söder om Stockholm och ska med familjen till norra Italien, så för oss är det oslagbart om när vi som trebarnsfamilj vill ha en snabb och billig resa till svärföräldrarna. Snabbt och enkelt till Skavsta, aldrig risk för köer. Billigare långtidsparkering, direktflyg, 5x10kg bagage och smidigt med hyrbilarna på Orio al serio.
Jag vill hellre åka SAS men det spricker nästan alltid på att det är otroligt mycket mer tidskrävande och/eller dyrare.
 

HCas

Medlem
Jag är lite förvånad att det går så bra för Ryan, jag trodde faktiskt att de var på väg nerför. Har för mig att de har höjt priserna en hel del och numera finns ju konkurrens från andra lågprisbolag som dock flyger till vanliga flygplatser och erbjuder i princip samma standard som de stora bolagen point-to-point. Själv flög jag ofta irländskt som student och åren därefter men efter en synnerligen trist ombordupplevelse 2012 har det inte blivit något mer Ryan för mig. Vill jag flyga lågpris kan jag välja Norwegian och få samma standard som på SAS, plus WiFi.

Bor man i eller ska man till en ort som ligger nära en Ryanflygplats förstår jag dock att saken hamnar i ett annat ljus.
 

Homer

Medlem
Två fel blir inte ett rätt :D

best-of-both-worlds-logo.jpg
 
Toppen