Senaste nytt

Det GÅR alltså att köpa sig EBG?

Bumpar denna tråd istället för att skapa ny.

Jag har en kommande resa där hemresan (2/7) sker efter nuvarande kvalificeringsperiod (30/6).
Med utresan inräknat kommer jag att sakna drygt 3000 baspoäng till EBG, men de har jag tänkt att köpa till med hjälp av extrapoäng.

Förutsatt att jag köper de saknade baspoängen innan hemresan - Kommer jag resa hem med EBG status och kunna nyttja alla förmåner?
Tänker främst på Lounge access och +25 % poängintjäning.
Ja, förutsatt att poängen från resan hinner registreras, vilket om allting fungerar som det ska kan ta två dagar (eller ännu längre om det inte fungerar).
 

NotRyan

Medlem
Bumpar denna tråd istället för att skapa ny.

Jag har en kommande resa där hemresan (2/7) sker efter nuvarande kvalificeringsperiod (30/6).
Med utresan inräknat kommer jag att sakna drygt 3000 baspoäng till EBG, men de har jag tänkt att köpa till med hjälp av extrapoäng.

Förutsatt att jag köper de saknade baspoängen innan hemresan - Kommer jag resa hem med EBG status och kunna nyttja alla förmåner?
Tänker främst på Lounge access och +25 % poängintjäning.
Ja, helt klart. Du kommer att vara EBG till den 30 september så du har gott om tid på dig. Du kan också köpa baspoängen när du kommit hem eftersom de bakdateras 123 dagar...
 

Greger

Medlem
Skulle bara vilja ha ett förtydligande: Om man köper baspoäng för att uppnå en högre nivå får man endast baspoäng och inga extrapoäng?

Förmodar att man bara får baspoäng (likt Amex Elite och SAS MasterCard baspoängen), men har inget emot att bli glatt överraskad... ;)
 

NotRyan

Medlem
Skulle bara vilja ha ett förtydligande: Om man köper baspoäng för att uppnå en högre nivå får man endast baspoäng och inga extrapoäng?

Förmodar att man bara får baspoäng (likt Amex Elite och SAS MasterCard baspoängen), men har inget emot att bli glatt överraskad... ;)

Man får baspoäng (som både räknas mot status och kan användas för att köpa resor/muffins/eller annat man kan handla).
Månads/årsavgiften för Mastercard och Amex ger statuspoäng.

Baspoäng: Räknas mot status och går att använda för att handla för
Extrapoäng: Går bara att handla för
Statuspoäng: Räknas bara mot status
 
Last edited:

adhoc76

Medlem
Verkar inte fungera. Har de slutat med detta eller är det något tillfälligt? Se points.flysas.com. Går inte att köpa vare sig extrapoäng eller baspoäng.
 

adhoc76

Medlem
Absolut - klart jag följer den tråden också! Just i det här fallet så kollade jag points.flysas.com för ett par veckor sedan. Var samma sak då.
 
Toppen