Senaste nytt

Det GÅR alltså att köpa sig EBG?

tourist

Medlem
Jag som alltid har trott att det är rumpa-i-säte som gäller om man inte är medlem av kungahuset, statsråd eller koncernledare. Nu såg jag på FT att det faktiskt går att köpa baspoäng för extrapoäng och/eller pengar: SAS EuroBonus Shop: SAS EuroBonus Rewards Väldigt dyrt, så klart, men landar man på 49k ett år så är det billigare och mycket enklare att köpa 1k baspoäng för 1 extrapoäng och 986 SEK än att göra en poängrunda fram-och-tillbaka någonstans.
 

Stefan62

Medlem
För under 25000 SEK kan man få ett EBG genom att flyga billiga korta sträckor, men visst då måste man ju ta sig tid att både planera och genomföra.
 

jth

Medlem
Jo, jag postade det i mileage run-tråden tidigare. Ska du ha 1k baspoäng krävs det ju 15k extrapoäng och det kostar 580 euro (om man avrundar till 16k). Blir ändå dyra poäng jämfört med om man ska flyga.
 
Last edited:

tourist

Medlem
Men hur ska man då tolka detta?

buybasicpoints.jpg

(P.S.: Jag missade posten i mileage-run-tråden, ursäkta!)
 
Last edited:

mry

Medlem
Lika bra vi tar det i denna tråd då.

Är 50 000 kr billigt för ett *G utan att man behövs flytta sig en enda meter för att få det?

Man får inte glömma att om man betalar 50 000 kr med AMEX så får man ju även 15 000 extrapoäng och har bara 100 000 kvar till 2-4-1 med :)
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Nja, LH tar väl 5000 EUR för två års Senator (jag är inte hemma, så jag kan inte titta på vad de skrev i brevet, om jag har det kvar).
 

Palazzi

Medlem
Frågan är väl varför man behöver ett EBG om man inte planerar att "flytta sig en meter":p Antar att detta är lämpligt för de som har en avslutande intjäningsperiod, och ligger mycket nära status. Givetvis en trevlig möjlighet, trots att det är dyrt.

SFO T/Rx2 och NRT T/Rx2 så är ni "hemma"! Blir väl typ 30.000kr, men man slipper iaf göra 50 flygningar ARN-GOT;)
 

mry

Medlem
Tänkte mest på att man kan skaffa EBG innan man gör sin fösta flygning med SAS och således börja på EBG så man får beslka loungen med sin fösta flygning.. :)
 
Toppen