Senaste nytt

Det eviga handbagaget

Personligen så tycker jag det är jäkligt skönt o slippa släpa på massa handbagage faktiskt.
Jag reser antingen med en Tumi ryggsäck alternativt en Rimowa Business rullväska som handbagage men jag tenderar att lämna den senare hemma mer och mer.
Jag fattar inte varför man vill släpa med sig allt man äger och har som handbagage, så j*vla lång tid tar det ju inte oftast att få sin väska på bandet.
 

Gynt

Medlem
Avreagerar mig. Två flighter idag. GOT - München och sedan vidare till Berlin nu på kvällskvisten. Boardade båda flighter relativt sent och satt på rad 4 och rad 6. Smockfullt och noll möjlighet att läggs upp min väska.

Jag avskyr att ha väskan under stolen. Speciellt vintertid med en jacka modell varmare i knät som resultat. Oklart vad jag vill komma med detta inlägg. Men snart måste väl något göras? Blir det inte värre för varje år?

/gnällröven
 
Haha.. inte såå störd av handbagaget, så länge det är rimligt och jag får upp mitt på hyllan ;)

Däremot kan vi väl ha trådar där man avreagerar sig på följande, resenärer bredare än sitt eget säte, de med något längre ben som måste demonstrera detta genom att gnugga knäna i min rygg, de som drar i mitt ryggstöd när de ska in och ut på raden bakom, osv, För mig finns det ganska mycket all lösa innan man kommer till handbagage.
 

Gynt

Medlem
Du har nog en väldigt bra poäng här. Just ikväll riktades mitt okontrollerade gnäll mot handbagage-ligister. En snus och kaffe senare kan jag nog vara beredd att hålla med om att det finns andra världsliga problem som borde få sig en skopa gnäll innan. (Men lite av gnället kvarstår) :)
 

Agö

Medlem
Däremot kan vi väl ha trådar där man avreagerar sig på följande, resenärer bredare än sitt eget säte, de med något längre ben som måste demonstrera detta genom att gnugga knäna i min rygg, de som drar i mitt ryggstöd när de ska in och ut på raden bakom, osv, För mig finns det ganska mycket all lösa innan man kommer till handbagage.
Finns en bra tråd som täcker upp allt det där.

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Sædelås i economy - hvad synes du? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

JohnR

Medlem
Tänkte direkt på denna tråd när detta dök upp på Facebook av någon anledning


Personligen reser jag endast med portfölj eller en liten ryggsäck.

Har en gång fått min laptop krossad (spricka i LCD panelen) när någon våldade in sin 20kg+ kabinväska rätt över min portfölj.
 

Attachments

  • 36899020-C637-4FE0-8696-158581A317AC.png
    36899020-C637-4FE0-8696-158581A317AC.png
    210,4 KB · Visningar: 341
Flyger alltid över 100 segment per år och aldrig haft problem med att få plats med min väska.
Känns som det mesta går att lösa med lite kommunikation och omstuvning :)

och planering. Prio boarding = plats för väskan

Personligen så tycker jag det är jäkligt skönt o slippa släpa på massa handbagage faktiskt.
Jag reser antingen med en Tumi ryggsäck alternativt en Rimowa Business rullväska som handbagage men jag tenderar att lämna den senare hemma mer och mer.
Jag fattar inte varför man vill släpa med sig allt man äger och har som handbagage, så j*vla lång tid tar det ju inte oftast att få sin väska på bandet.

Håller helt med om att det är skönt att slippa bära eller rulla handbagaget, men det är väldigt individuellt varför man vill ha med sig det.

Jag landar ofta sent (22:30) på ARN och får vänta 20-40 minuter på min väska. Vill inte komma hem efter alla gått och lagt sig.

Vid transfer från INT till DOM på OSL måste man vänta på att bagaget är clearat innan man få gå genom spärren till inrikes. Ibland kan bagaget istället hamna på bandet och då måste man checka in det på nytt, eller så är planet försenat in och de hinner inte lasta av/på = missad flight.
De flesta av mina flyg till Norge går via OSL, så den situationen är jag väldigt ofta i.

Dessa situationer har gjort att jag slutat checka in bagaget när jag kan slippa. Sparar tid och ffa stress.
 
Last edited by a moderator:
Toppen