Det där som gör att man känner sig omhändertagen/uppmärksammad

Diskussion i 'Övrigt' startad av ACervin, 8 Februari 2013.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi diskuterar ju ofta vad som är bra service. Något som jag tycker återkommer ofta i våra diskussioner som en mycket uppskattad "feature" är det personliga igenkännandet. Att man blir behandlad som en person och inte en i mängden. Vill man man vara lite maliciös kan man säga den personliga bekräftelsen. Nåväl vi blir ju smickrade och glada när man blir hälsad välkommen tillbaks och tilltalad med namn.

Qantas har nu infört kurser i kommunikation och iPads till besättningen för att hålla koll på gästerna. Se länken nedan. Bra eller dåligt? Blir det för personligt? Som med ICA kortet och direkt reklam baserat på konsumtionsmönster. Eller är det bara trevligt?

Qantas: top service hinges on technology and

2. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan aldrig bli för personligt! Tycker att samhället har blivit allt mer opersonligt så detta är bara bra enl. mig.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qantas gör helt rätt. Ge personalen rätt verktyg så att de har informationen. Sedan kan man ställa krav på service till kunden...

1 person likes this.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med Roger J. Ge personalen verktygen och se till att de används.

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är själv inne på samma linje. Ju personligare ju bättre, och det är ju inga stora hemligheter som avslöjas i våra FFP.

6. Jag är absolut inget emot personlig profilerad reklam.
    T ex mer Buy miles kampanj är välkommen men inte reklam om datingsajter. (om jag får massor av flygpoäng kan jag tänka mig att registreta för poängens skull iofs...)

7. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag skrivit i den här tråden så fungerar det väldigt väl med iPads och det ger ett fantastiskt trevligt intryck. På alla sätt är det här positivt i mina ögon.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!