Senaste nytt

Det bästa med Bangkok och Hong Kong

Matsson

Medlem
Jag är också avundsjuk och vill betona karhos tips . Normandie Grill på Oriental erbjuder det bästa franska kök jag ätit utanför Frankrike. Väl värt en måltid om än väldigt kostsam.Ang. Hongkong har vi avnjutit flera middagar på The Place. Langham Place i mongkok. Prisvärt gourmetkäk i bra miljö. Har redan bokat inför Hongkong marathon till vilket dotter Matsson av ren elakhet anmält mig till.........
 

henrik l

Medlem
HK är kontrasternas stad så jag tycker att ni ska spela på det och inte fastna för en aktivitet. På torsdagen checkar ni in och tar sedan taxi till ICC och deras ozon bar (som tidigare sagts grym utsikt och på veckodagar även happy hour – ingen dålig GT...). Därifrån taxi till TST ferry terminal och star ferry över sundet till four seasons. Vid detta laget har det hunnit mörkna så ni får den upplysta sky linen. På fredagen kan ni först gå runt i mong kok och irritera er på folk. Sedan över till central för en snabb kaffe och de mer glamorösa shopping komplexen. The peak kan vara värd en snabb tur och retur men stanna inte för länge. Hellre då tillbaks till central och busstationen och ta bussen till stanley (nr 6) för att se hur den andra sidan lever. Därifrån tar ni buss mot aberdeen med stop i repulse bay. Från aberdeen tar ni sedan taxi till sheung wan för mtr till kowloon. Fixar ni detta så kan ni gott säga att ni har sett Hong Kong.

Som sagt, #RobRoy är ju baserad i HK och efter att själv ha varit där 9 gånger de senaste tre åren kan jag bara understryka att detta är ett jäkligt bra tips för att uppleva kontrasternas Hong Kong. För mig tog de t ex t två år att upptäcka sydsidan på Hong Kong Island och det är verkligen "The other side of Hong Kong".

IMG_1102.JPG
 
Toppen