Det är inte jättelyxigt att flyga Business Class inom Europa

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 4 Maj 2011.

  1. Jag flög ARN-LHR i Business Class på första raden igår och även om det är bättre än Economy så är det inte ingen lyxig upplevelse. Sätet är identiskt med ekonomi, det är trångt och struligt med alla passagerare som ska tränga sig förbi i gången. Stressigt att ta sig in och ur sätet om man har lite att bära. Knepigt med bagage när hyllorna blir fulla.

    För att vara med om samma upplevelse i restaurangvärlden är det mer Max i Barkaby när IKEA har utförsäljning än Operakällaren :)

    Problemet är naturligtvis inte unikt för SAS utan existerar på alla short-haul flighter inom Europa.

    Vilken enorm skillnad det skulle vara om man flög widebody plan inom Europa...
     
  2. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Testade SAS business ARN - BRU - ARN för en månad sedan. Man har tryckt ihop sätena bra jämfört med för några år sedan.
     
    Last edited: 5 Maj 2011
  3. Lennw

    Lennw Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Mellan ARN-LHR kan du åka widebody (767) med British Airways.

    BA780, kl 13.50 (LHR-ARN)
    BA781, kl 18.40 (ARN-LHR)

    Du slipper struliga passagerare eftersom du svänger vänster vid boarding :)
     
    2 personer gillar detta.
  4. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Dock är 767'orna i bedrövligt skick, men ska ju fräschas upp i år. Sorry björnström att vi kapar din tråd!
     
  5. Lennw

    Lennw Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är ju nästan så man vill rapportera den där Björnström för "felaktigt placerad tråd" :)

    Diskussionen om Euro-Business tycker jag är högintressant. Ett ämne som jag tror intresserar många på sajten. Vad får man egentligen för premiumpriset? Visst kan man få en flexibel biljett men det finns ju också högst inflexibla businessbiljetter. Jag antar att poäng för att behålla status är nummer 1.
     
  6. Jag har läst att Boeing funderar på att skapa en hybrid mellan 737 och 787 som dom kallar 797. En liten widebody som gör det möjligt att snabbt ta sig in och ut eftersom det finns dubbla gångar med 2-3-2 säteskonfiguration istället för dagens 3-3 på 737.

    Vore riktigt najs tror jag!
     
  7. Jag upplever att det är stor skillnad på SK eller British Airways i Euro Business, särskilt med 767:an som Lennw påpekade. Men visst, det är ju inte som SQ Suites... ;)
     
  8. Vanlig "regional Business Class" som SQ flyger på korta sträckor runt om i Asien på A330 skulle ju vara ett enormt steg uppåt.
    Ska testa den där 767:an vid tillfälle!
     
  9. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Passa på nu Martin, 2400 kronor T/R i Business med British Airways till London. 18.40 är 767.
     
    1 person likes this.
  10. Låter bra - ska bara komma på vad jag ska göra i London. Och jag har ju en gratisbiljett som jag vann på Tur 2011... ;)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×