Senaste nytt

Destination Tokyo - Ge oss dina tips!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sofia

Medlem
Fråga från en kompis till mig som ska åka till Tokyo med sin familj för första gången. Någon som kan hjälpa? De vill inte (har inte råd) med helikopterturer och liknande och med tanke på att de reser med barn så är det inte aktuellt med Michelinrestauranger och liknande utan mer "svensson-läge" på aktiviteter, mat och dylikt.

"Dear friends! June 13th, I will make the journey of my dreams with my family: two weeks in Japan! We will spend one week in Tokyo and one week in Kyoto. Our boys are 8 and 12 years old. Any suggestions or advice for first-time Japan travellers? Our interests include history,Pokemon, videogames, martial arts, sushi etc."
 

Totopez

Medlem
Fråga från en kompis till mig som ska åka till Tokyo med sin familj för första gången. Någon som kan hjälpa? De vill inte (har inte råd) med helikopterturer och liknande och med tanke på att de reser med barn så är det inte aktuellt med Michelinrestauranger och liknande utan mer "svensson-läge" på aktiviteter, mat och dylikt.

"Dear friends! June 13th, I will make the journey of my dreams with my family: two weeks in Japan! We will spend one week in Tokyo and one week in Kyoto. Our boys are 8 and 12 years old. Any suggestions or advice for first-time Japan travellers? Our interests include history,Pokemon, videogames, martial arts, sushi etc."
Nu ser jag i och för sig inga motsättningar mellan Michelinrestauranger och barn, jag har tagit med mina barn på stjärnkrogar sedan de var små.

Men vad gäller Tokyo har jag sagt det förut, och säger det igen. Tokyo DisneySea är antagligen världens bästa nöjespark. Vanliga Disneyland Tokyo är också bra, men DisneySea är helt unikt bra. Den som åker till Tokyo med barn måste dit! Sedan hade jag kollat på att besöka Musei Ghibli, om man är intresserade av animerad film. Rätt svårt att få biljetter dock, och nu när jag ser att de åker nästa helg så är det nog omöjligt...
Det finns ett antal andra museer för Manga och Anime också. Jag skulle gärna ta med mina barn på det tekniska museet Miraikan, och naturvetenskapliga museet Kahaku är helt fantastiskt. Jag blir sugen på att åka dit igen bara jag tänker på det.

Annars har säkert @Dr.Miles mängder med tips.
 

Börnen

Medlem
Instämmer i att Disney är värt ett besök. Vi var på Disneyland idag och ska på Disney Sea imorgon. Fantastisk ordning och reda. Slår både parkerna i Orlando och Paris. Paraderna är fantastiska, både längre och bättre än i övriga parker vi har besökt. Disneyland Hotel verkar också bra, vi har dock inget trådlöst internet, tur det följde med en surfenhet med nätverksuttag :)
 

Totopez

Medlem
@Börnen , strategitips för DisneySea: Har ni early entry på morgonen genom hotellet? Utnyttja det i så fall.
Det finns två huvudstrategier, antingen köra Toy Story Mania först eller köra Journey to the center of the earth först.
En bra variant kan vara att vara på plats innan öppning, skynda sig till TSM, åk den en gång, rusa till Journey, ta fast pass där och ställ er i vanliga kön så får ni åka två gånger. Sedan till Tower of terror, ta fast pass om tiden är vettig eller köa om det är bättre.

Den andra varianten är att direkt ta ett fast pass till TSM och sedan rusa till Journey och köa där.

Indiana Jones har en bra single rider-kö som jag rekommenderar. Man kan ofta köa mindre än fem-tio minuter, men får å andra sidan inte åka tillsammans. Men det kan det vara värt, om väntetiden är över 90 minuter. Ibland kan man få komma på två personer samtidigt. Raging Spirits har också singelkö, tror att jag drog den fem gånger på 40 minuter en gång, när den vanliga kön var 80 minuter.

Och ät mycket konstiga popcorn...
 

Börnen

Medlem
Tack @Totopez , blir nog en dubbel på TSM, fast pass , ride, fast pass ride. Har en akut mörkrädd femåring med så mörka attraktioner går bort. Roger Rabbit på disneyland var t.ex inte poppis. Fart och backar skrämmer dock inte. Single line köer är uppskattade!
 

minatoku

Medlem
Vill man besöka höga platser med bra utsikt finns det mängder av alternativ, har själv inte varit uppe i Skytree än men det ska vara det allra högsta (just nu) även om det ligger en bit avsides. Tokyo Metropolitan Government building i Shinjuku är en gammal klassiker som faktiskt inte kostar någonting att besöka (sist jag var där för några år sedan i alla fall). Så har vi Landmark Tower i Yokohama (ca 30 min från Tokyo med tåg) som också har ett riktigt bra panorama, går bra att kombinera med ett besök i China-town t ex.
 

Nina

Ny medlem
Fråga från en kompis till mig som ska åka till Tokyo med sin familj för första gången. Någon som kan hjälpa? De vill inte (har inte råd) med helikopterturer och liknande och med tanke på att de reser med barn så är det inte aktuellt med Michelinrestauranger och liknande utan mer "svensson-läge" på aktiviteter, mat och dylikt.

"Dear friends! June 13th, I will make the journey of my dreams with my family: two weeks in Japan! We will spend one week in Tokyo and one week in Kyoto. Our boys are 8 and 12 years old. Any suggestions or advice for first-time Japan travellers? Our interests include history,Pokemon, videogames, martial arts, sushi etc."

Jag som är ett sant Quentin Tarantino-fan älskade restaurangen Gonpachi, där slutscenen i Kill Bill 1 tog sin sceninspiration från. Quentin sägs själv vara ett stort fan av Gonpachi, och när jag var där (2010) var maten mycket god, och stämningen lika så. Tror inte att det skulle vara några problem att ta med sig barnen. Be dina vänner om ett av de privata rummen på ovanvåningen! De är coola, och de kan stänga om er om barnen är stökiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen