Senaste nytt

Destination Singapore - guide för medvetna

rob74

Medlem
Trevligt! <br />
Nu blev jag ordentligt sugen på att tillbringa lite tid i Singapore, förutom att bara vara på Changi i transfersyfte.<br />
Ska se om jag kan lyckas övertala flickvännen också, med tanke på klimatet... <br />
Får väl locka med biljetter i F/C och skumpa. :rolleyes:
 

Jacob

Medlem
Glöm inte att hjälpa till med tips till vår nästkommande reseguide. Senast på fredag kväll behöver vi era bidrag.<br />
<br />
<a href="http://www.businessclass.se/resmal/7195-destination-helsingfors-laemna-era-tips.html" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/resmal/7195-destination-helsingfors-laemna-era-tips.html</a>
 

Swisser

Medlem
En mycket bra och informativ reseguide till en destination som många av oss flyger till. Du sätter ribban högt för andra som vill skriva reseguider för andra städer.<br />
<br />
Jurong Bird Park är trevligt att besöka och speciellt om man har barn med sig. Vi tycker även om att besöka Singapore Botanic Gardens, där man kan beundra otroligt många fina orkideer.<br />
<br />
Ett bra sätt att se staden är att åka med Hop-On Hop-Off bussarna.<br />
<br />
The Peranakan Museum kan också rekommenderas för den som är intresserad att lära sig lite mer om hur asiater från olika länder kom till Singapore för att göra affärer, bosätta sig och sedan gifta sig med kvinnor från den lokala befolkningen.
 

johansch

Medlem
När jag var där för ca 18 månader sedan upplevde jag bristen på tillgängliga taxibilar som väldigt frustrerande och överraskande. Det kändes som ett fall av överregulation som resulterat i en artificiell brist.
 

Hall

Medlem
<blockquote><strong>johansch;86365 wrote:</strong> När jag var där för ca 18 månader sedan upplevde jag bristen på tillgängliga taxibilar som väldigt frustrerande och överraskande. Det kändes som ett fall av överregulation som resulterat i en artificiell brist.</blockquote>
<br />
Regnar det och familjerna storhandlar (de tar ofta taxi hem med varorna) så kan du få vänta en timme drygt. Se upp om du går runt på stan sista dagen innan du skall ut till flygplatsen och detta händer ... I dessa desparat fall är knepet att ta en taxi utanför lyxhotellen där det oftast brukar finnas. Förarna räknar väl med mer flygplatskörningar och mer dricks där (eller också finns det en deal med hotellet i botten).<br />
<br />
Jag brukar gå in i lobbyn genom en sidoentre någon minut och sedan gå ut igen vid huvudentren för att kunna ta "hotellets" taxikö.
 

sembl

Medlem
En pdf skulle vara en klockren grej så man kunde få med sig den offline på telefonen eller smartpaden även om jag är flitig användare av Google Maps offline kartor och stjärnfunktionen.
 

Ozz

Medlem
Tack för en toppenguide, ser redan fram emot nästa även om Helsingfors inte är nåt favoritresmål.
 
Toppen