Senaste nytt

Destination Singapore – LÄMNA ERA TIPS

Alf

Medlem
Jag fick till en bokning via BC hotellbokning till ett hyfsat Singaporepris i club avdelningen på Sofitel City Centre som är ganska nytt. Det ligger tydligen i Kina kvarteren så det är väl en bit till shoppinggatan. Har även kvar Hyatt som reserv men det lutar just nu åt Sofitel som har bra recensioner.

Sofitel borde vara något för de som efterfrågar champagne om jag förstått det rätt. Verkar även finnas bra utbud på övriga viner, vilket jag och hustrun föredrar.
 

toer00

Medlem
Någon som har erfarenhet av Marriot Tang Plaza...?
Deras Pool Terrace Romm verkar ganska nice...

Och nyrenoverad club lounge med champagne i alla fall på kvällarna (tydligen inte på morgnarna...)
 

AABack2ARN

Medlem
Marriott Tang Plaza var ett mycket trevligt hotell och loungen var en av de bättre jag då hade testat inom Marriott-gruppen (detta var kanske 2010). Någon Champagne var det dock inte tal om utan Prosecco av något sötsliskigt slag. Övriga viner var bra såvitt jag kommer ihåg. Kvällsmaten som serverades kunde absolut ersätta en middag om man hade ätit en sen/kraftig lunch. Poolområdet var trevligt men det regnade mycket när vi var där så något poolhäng blev det inte för vår del.
 

AABack2ARN

Medlem
Mycket kan ha hänt på 8 år. Det kan mycket väl ha bytts ut mot äkta Champagne. Men tänk på att amerikanare har notoriskt svårt för detta med champagne och kallar i princip allt som bubblar för champagne. Dessutom verkar de föredra Prosecco före Champagne. :(
 

Alf

Medlem
Då borde Sofitel vara ett säkert kort för den som vill ha äkta champagne eftersom det är en fransk kedja. Det blir ju lite bortkastat på mej eftersom jag tillhör de som inte kan skilja på prosecco och ”riktig” champagne. Men jag är nöjdast om jag får ett bra vitt eller rött vin.
 

andersson.j

Medlem
Min nästa Singaporeresa kommer sannolikt inkludera ett besök på den något otippade gatan Telok Ayer.

Av en slump hamnade jag på My Awesome Café och jag blev positivt överraskad av deras frukost. Bra sallader med mycket avokado/ägg/lax/tonfisk/kyckling och proteinshakes. Helt optimalt utbud i mina ögon.

Jag följer med stort intresse Singapore-skrädderiet Dylan & Son. Särskilt deras byxor har genomgående perfekt passform. Det jag inte visste när jag när jag besökte My Awesome Café var att även Dylan & Son ligger längs Telok Ayer.

Xiaomi är en kinesisk tillverkare som väl mest är kända för att kopiera Apple. Jag skulle inte köpa deras telefoner, men de har mycket andra billiga prylar i samma design, t.ex.: luftrenare, robotdammsugare, mekaniska tangentbord och powerbanks. De har en Mi Store i Suntec City Mall. Tyvärr låg fokus i butiken mest på telefonerna, men den var ändå värd ett besök.
 

toer00

Medlem
@AAbacktoARN hade rätt !
Jag mailade och frågade om Marriot Tang Plaza, serverade Champange i loungen (som vissa på nätet gör gällande). Svaret kom idag - det gör dom inte (om man inte betalar för det naturligtvis... ).

Så det får bli Pan Pacific, RItz Carlton eller Sofitel City Center... har svårt att bestämma mig...

Lutar dock åt Pan Pacific. RC, oerhört bra men känns lite ”dyra”. Sofitel får strålande recensioner, men verkar ligga lite off...???
 

TomJ

Medlem
Har ett par dagar i Singapore snart i jobbet och tittar lite på hotell. Har hittat några bra priser men funderar på var man borde sikta in sig. Första gången i Singapore alltså. Man kan tydligen ta sig runt förhållandevis billigt och effektivt så min tanke är att bo där jag kan få något enkelt och gott att äta, shoppa lite om lusten faller på och sen ta sig till/från jobbet med taxi/Grab.

Är alltså inte ute efter high-end shopping eller matställe utan mer "lagom".

Är jag fel ute om jag siktar på Orchard Road, runt Thailändska ambassaden?
 

Fredrik

Medlem
Runt korsningen Orchard Rd/Scotts Road finns det en del hotell som säkert passar. Det var ett tag sen jag bodde där så jag är inte uppdaterad på matutbudet men spontant så tänker jag food court i köpcentrum. Med det sagt så skulle jag säga att området uppfyller dina krav.

Något att tänka på är att köpcentrum finns "överallt" och det är som sagt lätt att ta sig runt. Titta gärna runt Clarke Quay också om det finns hotell som passar. Även vid Marina Bay finns det såväl hotell som köpcentrum.
 
Toppen