Senaste nytt

Destination Singapore – LÄMNA ERA TIPS

Hall

Medlem
Kan inte låta bli att tipsa om Robatayaki Akanoya på Tanglin 1. Fantastisk robatayaki, även i jämförelse med vad du kan hitta i Japan. Budgetera 1500-2500 SEK per person beroende på hunger och saketörst. Jag brukar försöka bli bjuden :p
 
Last edited:

jesperw

Ny medlem
Väcker liv i en gammal tråd, ska till Singapore om en vecka med en kompis. Vi har fyra nätter där och skulle behöva några tips på aktiviteter, dock inga fysiska utan mer kulinariska samt sightseeing. Någon som kan rekommendera en bra sunday champagne brunch? Finns det några bra och prisvärda restauranger? Medveten om att bra och prisvärt är ett relativt begrepp, vi uppskattar dyra ställen om det är gott, men tycker det är mer trevligt att prova lokala och billigare hak. Utöver champagne så uppskattar vi öl, finns någon bra pub/bryggeri för detta?

Vi har läst in oss på de vanliga turistställena, men finns det några andra guldkorn som inte är så vanliga, så tacksam för input. Finns det även vanliga turistställen som man måste se, så även tacksam för dessa förslag och kanske även på ställen som man kan skippa. Alla tips mottages tacksamt, både billiga och lite mer exklusivare.

Vi åker med Singapore Airlines, business på ditvägen och premium economy på hemvägen. Vi har två nätter på Conrad Hilton och två nätter på Marina Bay Sands. Ambitionen är att avlägga en reserapport, blev fantastiskt inspirerad Per N:s (mat) reserapport från Chicago, som jag tycker varit den bästa på väldigt länge här på Businessclass. Men vis av erfarenhet, så brukar ambitionerna vara högre än det verkliga utfallet.

Tack på förhand.
 

Ziplock

Medlem
Vill man prova något nytt rekommenderar jag ett besök på Geylang Road strax öster om Sims Way. Där heter restaurangerna saker som ”Eminent Frog Porridge” och ”Fresh Frog Porridge”.
 

Agö

Medlem
Vill man prova något nytt rekommenderar jag ett besök på Geylang Road strax öster om Sims Way. Där heter restaurangerna saker som ”Eminent Frog Porridge” och ”Fresh Frog Porridge”.
Ja, uppskattade särskilt att man själv fick välja maten.

Frog.jpg
 

filip23

Medlem
Planerar att åka till Singapore, dock inte förens i Juni nästa år, så jätte kul att läsa allas tips!! Är Juni en dålig månad att åka i? Har läst om någon rök som drar in över staden då, och folk går i masker. Någon som har erfarenhet av detta?
 
Vill man prova något nytt rekommenderar jag ett besök på Geylang Road strax öster om Sims Way. Där heter restaurangerna saker som ”Eminent Frog Porridge” och ”Fresh Frog Porridge”.

Har provat groda en gång tidigare i Frankrike, men då fick jag inte äran att välja själv. Blir nog ett besök där för att spana in menyn, men tveksamt om det blir en måltid. Men man vet aldrig.

Tack för tipset, mottar gärna fler tips.
 
Om ni vill besöka en restaurang utanför de vanliga turiststråken kan ni åka till Woodlands Waterfront park och besöka Rasa Istimewa Waterfront Restaurant. Den ser inte mycket ut för världen där den ligger längst ute på piren, men de serverar mycket god Seafood.
 

toer00

Medlem
Skall själv åka till Singapore senare ihöst och funderar fortfararande på val av hotell...

Nu har jag sett att Kempinska tagit över det som skulle ha kallats ”The Patina, Capitol Singapore och snudd på 6 stjärniga hotell... Luxury 5 Star Hotel in Singapore | The Capitol Kempinski Hotel Singapore . Jag har bra erfarenhet av Kempinski sedan innan, men nu öppnar detta hotell 1 oktober och vi skall till Singapore drygt 3 veckor senare. Frågan är nu - ”törs” man boka in sig ett par nätter där?
Dvs har det kommit igång så pass och fått bukt med alla barnsjukdommar som de flesta hotell brukar ha...

Bodde på Ritz Carlton senast och det var ju ett fullständigt magnifikt hotell men alltid kul att prova nytt...
 
Toppen