Denied boarding - Malta

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FT99, 31 Oktober 2013.

  1. FT99

    FT99 Medlem

    Höstlovet på Malta fick ett tråkigt slut i dag när SAS flighten till Stockholm var full. Vi kom till flygplatsen 1 timme innan avgång, men fick inte checkad inn pga överbokning. På Malta går det inte att checka inn online, så man bör nog vara på flygplatsen i god tid (vi var bland dom sista att checka inn) om man inte vill riskera något.

    Inget konstigt i att en flight är överbokat, men borde man inte fråga andra resande på samma flight om någon ville ta en senare flight mot att få res-checker e.l? Borde jo finnas många som tycker det är en bra deal? Vi ville gärna ha kommit hem i dag pga arbete i morgon, nu blir det istället Frankfurt i kväll och Arlanda i morgon bitti. €400 kompensation pr pers är jo ok, men jag är besviken på att ingen annan fick frågan om att stanna.
     
  2. Henrik Pedersen

    Henrik Pedersen Medlem

    Land:
    Norge Norge
    Syns du skal sende inn en klage til SAS, slik at de kan få ordnet opp i rutinesvikten på Malta. For slik overbookingen ble håndtert er ikke etter boka.
     
  3. Josh

    Josh Medlem

    Hade varit trevligt att få frågan men jag antar att det är lite tryggare för SAS att ha dig i Frankfurt snarare än kvar på Malta om mer flygstrul dyker upp eller om kommande flighter från Malta också ser ut att vara lite överbokade.
     
  4. VonMögen

    VonMögen Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt att inte få bestämma själv gällande dessa beslut. Det fanns säkert nån annan på flyget som inte hade bråttom till jobb etc dagen efter. MLA är inget undantag i Maltas totala brist på servicekänsla.
     
  5. FT99

    FT99 Medlem

    Vid check-in säger killen först att Economy är fullt, men att detta inte är något problem då vi kommer att bli uppgraderade till Business class (!!). Jag frågade många gånger om kunde höra vid gaten om någon annan ville ta en senare flight, men det var svårt. Enligt min uppfattning borde dom ha checkat inn oss utan plats, och sen tagit problemet vid gaten. Nu kom vi inte förbi checkin.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×