Agö
Medlem
Lägg till Malaga-Århus. Blev en skaplig rerouting för EI-SID igår.Avgångar som skulle gått från Arlanda (2 st), Köpenhamn, Skellefteå, Helsingfors och Oslo
EI-SID - Airbus A320-251N - SAS - Flightradar24
Lägg till Malaga-Århus. Blev en skaplig rerouting för EI-SID igår.Avgångar som skulle gått från Arlanda (2 st), Köpenhamn, Skellefteå, Helsingfors och Oslo
Den här helgen verkar vara en katastrof för SAS Ireland till/från Malaga.
Har räknat till minst 6 inställda avgångar till Malaga hittills från i fredags.
Avgångar som skulle gått från Arlanda (2 st), Köpenhamn, Skellefteå, Helsingfors och Oslo
Vad håller dom på med ?
/ TT
Lägg till Malaga-Århus. Blev en skaplig rerouting för EI-SID igår.
Visa bifogad bild 79610
EI-SID - Airbus A320-251N - SAS - Flightradar24
Vid landning efter gårdagens SAS ireland flygning så tackade vår danska pilot för att vi flög med Scandinavian Airways
Så åkte SK527 (ARN-LHR) som inställd. EI-SIA, SAS Ireland, ankom en och en halv timme sen och då föll det sig bättre att ställa in London-avgången och istället flyga irländarna till Palma de Mallorca där den kommer anlända närmare timmen sen. Resultat att även SK528 (LHR-ARN) blir inställd.
Vännerna i Oslo som väntar på det goda, nämligen SK6353 till Malaga, får vänta ett tag till. Och det gäller förresten även de stockholmare som ska hem från Malaga med SK1584, hemma lagom till soluppgången.
dino_81 skickar till SAS skrev:Jag är en relativt frekvent resenär med SAS och reser även med andra flygbolag inom Star Alliance och i andra allianser/flygbolag som inte är med i någon allians. Av princip undviker jag "lågprisbolag" i möjligaste mån, bla. då jag vet att tryggheten för mig som resenär om något icke förutsätt skulle inträffa blir sämre men också då jag inte vill flyga med flygbolag vars personal arbetar under dåliga arbetsvillkor.
Utifrån sistnämnda blev jag något konfunderad när SAS Ireland skapades av er på SAS. Jag har rest med SAS Ireland några gånger och jag har upplevt att personalen ombord inte känns lite säkerhetsorienterade som er personal på "vanliga" SAS.
Som exempel är att säkerhetsgenomgången för de som sitter vid exit row inte är lika utförlig som annars. Jag har dock funderat om min upplevda känsla är baserad på tanken att personalen på SAS Ireland arbetar under sämre villkor än er övriga personal gör och att det då skulle gå ut över säkerheten?
I onsdags kväll flög jag med SAS Ireland från London till Stockholm, detta efter att ha blivit ombokade efter inställda SK1524, och jag noterade några, i mitt tycke, tämligen allvarliga brister hos ombordpersonalen. Jag satt på exit row (12A) och inför start var den extra säkerhetsgenomgången som den brukar. Dvs. kort och koncist.
Värre var det inför landningen. Då ankomst är efter midnatt var jag trött och satt och tittade ut genom fönstret under inflygningen över Stockholm. Plats 12B var tomt så jag och mitt resesällskap använde bordet som avlastningsbord.
Inför nedstigning informerade personal om det sedvanliga inför landning (fälla upp stolsrygg, bord och att det ska var fri sikt ut genom fönstren). Då jag satt och tittade ut uppfattade jag inte om någon genomgång av kabinen genomfördes men då jag strax inför landning tittade runt i kabinen noterade jag:
- att mittenbordet (12B) fortfarande var nere (vilket jag givetvis åtgärdade, samt lade skräpet i stolsfickan).
- att den sovande resenären på 11D (också exit row) hade stolen nedfälld.
Om personalen inte noterade detta vid den sedvanliga genomgången av kabinen eller om det ignorerats vet jag inte men jag tycker att dessa två misstag tyder på att er personal inte har genomfört en korrekt och noggrann genomgång av kabinen innan det meddelades flight deck.
Jag kommer framöver aktivt att välja bort flighter som beflygs av SAS Ireland och om det inte är möjligt kommer jag att välja ett annat bolag.
Slutligen, är SAS Ireland lika säkert som "vanliga" SAS...?
Önskar återkoppling per mail.
Håller med riktiga bra personal och service!Flög SAS Irland i torsdags från ARN till LHR, nya planet så redan där blir man ju positiv. Tycker personalen var väldigt bra och proffsig, bättre än den nordiska SAS personalen i mitt tyckte. Man gick dessutom 2 gånger och frågade ifall någon ville ha påtår på kaffet eller lite mer te, något jag inte vanligtvis ser när jag flyger med SAS. Så i mångt och mycket en väldigt trevlig upplevelse, man är också väldigt tydlig med att branda att man åker SAS Irland och inte SAS. Står detta överallt.
Sålt mina och inte beror det på SAS Ireland ;-) som för mig fungerat ypperligtDet är en ganska sorglig syn att följa SAS Ireland. Otroligt mycket strul.
EI-SIA har gått med timslånga förseningar sedan rotationen Malaga-Helsingfors igår. Skulle ha flugit SK605 Stockholm-Zürich idag (10:55), den är i dagsläget två och en halv timme sen.
EI-SIB flög tom från Stockholm till Oslo i fredags som SZS9161. Skulle flugit SK811 Oslo-London men den ställdes in och planet användes inte alls i fredags. Istället kom den iväg tre timmar sent till Oslo dagen efter. Gick med förseningar hela dagen igår.
EI-SID blev i fredags NIO timmar sen ut från Malaga på väg till Köpenhamn. Innan dess hade den kört tom från London till Malaga som SZS9170...
EI-SIF blev i fredags DIV till Köpenhamn på väg från Stockholm till Malaga. Där flög den sedan vidare till Malaga och landade kl. 3 på natten. Följden blev att rotationen Malaga-Århus igår (lördag) blev sex timmar försenade åt båda håll.
EI-SIG kom iväg från Malaga på väg till Skellefteå sent igår och blev DIV till Malmö Sturup. Landade i Skellefteå kl. 2 i natt. Följden blev att Skellefteå-Malaga igår ställdes in.
Om jag vore aktieägare skulle jag nog tycka att det är dags att få svar på frågor kring detta kaos nu.