Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

KalleSus

Medlem
Bör kanske också tilläggas att Danish Air Transports gamla MD-maskin OY-RUT har varit tämligen frekvent på speciellt Londonflighter (525/526, 531/532) hela veckan, och har dessutom satts in på Manchester (2547/2548), Palma (1805/1806), Malaga (6001/6002) och Köpenhamn (1407/1408) - allt från Stockholm.
Nu har jag inte åkt med just den maskinen, men att döma av bilder och beskrivningar så tror jag inte riktigt att det är den standarden vi betalar för när vi väljer SAS.
 

fcx

Medlem
Bör kanske också tilläggas att Danish Air Transports gamla MD-maskin OY-RUT har varit tämligen frekvent på speciellt Londonflighter (525/526, 531/532) hela veckan, och har dessutom satts in på Manchester (2547/2548), Palma (1805/1806), Malaga (6001/6002) och Köpenhamn (1407/1408) - allt från Stockholm.
Nu har jag inte åkt med just den maskinen, men att döma av bilder och beskrivningar så tror jag inte riktigt att det är den standarden vi betalar för när vi väljer SAS.

Tack för påminnelsen, hade glömt att skriva ett klagobrev till SAS efter DAT-svängen (de fick flytta passagerare ombord till exit rows, eftersom de inte fick plats i de vanliga sätena)
 

KalleSus

Medlem
Jag har en hemresa om tio dagar som innebär byte i Köpenhamn, och sista etappen till Stockholm är med SAIL (SK1408).

Om det vill sig illa, kan den flighten bli drabbad. Jag kan acceptera en försening (kan ju vara ekonomiskt fördelaktigt) men om jag får meddelande om att flighten ska trafikeras av DAT, har jag då rätt att begära ombokning till en senare flight samma dag från CPH?
Jag har biljett i Plus och har status.

Jag gillar visserligen MD80 - men känner inte för att tillbringa en dryg timme i en omänsklig miljö där min långa (och för all del också breda) lekamen ska behöva lida i en maskin som knappt erbjuder charterstandard.
 

palmen

Moderator
Jag har en hemresa om tio dagar som innebär byte i Köpenhamn, och sista etappen till Stockholm är med SAIL (SK1408).

Om det vill sig illa, kan den flighten bli drabbad. Jag kan acceptera en försening (kan ju vara ekonomiskt fördelaktigt) men om jag får meddelande om att flighten ska trafikeras av DAT, har jag då rätt att begära ombokning till en senare flight samma dag från CPH?
Jag har biljett i Plus och har status.

Jag gillar visserligen MD80 - men känner inte för att tillbringa en dryg timme i en omänsklig miljö där min långa (och för all del också breda) lekamen ska behöva lida i en maskin som knappt erbjuder charterstandard.
Jag tror inte du har "rätt" till det, men med lite argumentation för ditt case borde det inte vara omöjlitg att få byta i så fall. Om inte annat lär man kunna få någon form av kompensation om man drabbas av något sådant.
 

TasselT

Medlem
Den här helgen verkar vara en katastrof för SAS Ireland till/från Malaga.
Har räknat till minst 6 inställda avgångar till Malaga hittills från i fredags.
Avgångar som skulle gått från Arlanda (2 st), Köpenhamn, Skellefteå, Helsingfors och Oslo
Vad håller dom på med ?

/ TT
 
Toppen