Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Glenn123

Medlem
Om man ser krasst på det kan jag inte riktigt förstå varför det råder sådan stor besvikelse över EBD i dess nuvarande form.

Förmånerna för EBD utöver EBG är enligt SAS hemsida:
-Bästa tillgänglighet med rabatt på bonusresor 30%
-Ge bort ett Guldkort eller två Silverkort
-Förlängd giltighetstid för poäng
-Välj en Välkomstgåva från vår Goodie Bag

Detta är vad SAS lovar sina EBDs. Är det någon EBD som inte fått dessa förmåner kan jag förstå besvikelsen men det verkar råda någon slags villfarelse att detta bara är toppen av isberget och att det "egentligen" ingår massa andra förmåner i EBD. Dolda förmåner s.a.s.
 

fcx

Medlem
Om man ser krasst på det kan jag inte riktigt förstå varför det råder sådan stor besvikelse över EBD i dess nuvarande form.

Förmånerna för EBD utöver EBG är enligt SAS hemsida:
-Bästa tillgänglighet med rabatt på bonusresor 30%
-Ge bort ett Guldkort eller två Silverkort
-Förlängd giltighetstid för poäng
-Välj en Välkomstgåva från vår Goodie Bag

Detta är vad SAS lovar sina EBDs. Är det någon EBD som inte fått dessa förmåner kan jag förstå besvikelsen men det verkar råda någon slags villfarelse att detta bara är toppen av isberget och att det "egentligen" ingår massa andra förmåner i EBD. Dolda förmåner s.a.s.

Två av de viktigaste förmånerna är ju dolda: jättehög prio hos kundtjänst och soft-landing till EBG.

I övrigt håller jag med. Det framgår ju vad som skiljer EBG och EBD åt, så man "kan" inte vara besviken över skillnaden när man flyttas upp. Däremot kan man ju önska sig fler förmåner som EBD...
 

MBA

Medlem
Jag har inte kvar informationen om telefonnummer och epostadress till kundservice för Diamondmedlemmar, tror jag fick det med kortet men har slängt den. Någon som vet var jag kan hitta den infon? Hemsidan är ju värdelös, går inte att hitta något.
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Jag har inte kvar informationen om telefonnummer och epostadress till kundservice för Diamondmedlemmar, tror jag fick det med kortet men har slängt den. Någon som vet br jag kan hitta den infon? Hemsidan är ju värdelös, går inte att hitta något.

Telefonnummer är samma som för alla andra, det är bara att knappa in EB nr så vet man.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag har inte kvar informationen om telefonnummer och epostadress till kundservice för Diamondmedlemmar, tror jag fick det med kortet men har slängt den. Någon som vet var jag kan hitta den infon? Hemsidan är ju värdelös, går inte att hitta något.

Skickade email-adressen i ett PM.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Om man ser krasst på det kan jag inte riktigt förstå varför det råder sådan stor besvikelse över EBD i dess nuvarande form.

Förmånerna för EBD utöver EBG är enligt SAS hemsida:
-Bästa tillgänglighet med rabatt på bonusresor 30%
-Ge bort ett Guldkort eller två Silverkort
-Förlängd giltighetstid för poäng
-Välj en Välkomstgåva från vår Goodie Bag

Detta är vad SAS lovar sina EBDs. Är det någon EBD som inte fått dessa förmåner kan jag förstå besvikelsen men det verkar råda någon slags villfarelse att detta bara är toppen av isberget och att det "egentligen" ingår massa andra förmåner i EBD. Dolda förmåner s.a.s.

Det man kan ha frågetecken över är väl att ingen egentligen kan se EBD utan att det visas som EBG i dagsläget och där det blev utlovat (vad jag kommer ihåg) att det skulle synas redan i höstas. Men i övrigt är det som du säger.
 

Flood

Medlem
* Kundtjänst mejl/telefoni har varit alldeles utmärkt.
* Best availability med EBD-rabatten var riktigt prisvärt i början.
* Jag tror att jag har fått bättre priotitet vid störningar, det har inte tagit många minuter innan det har plingat in SMS med ombokningen i telefonen.
 

Mikael64

Medlem
På flygplatsen har dom börjat ge min väska en Priority tagg på väskan sen jag blev Diamond. Det fick jag aldrig som Gold. Vet inte om det är någon skillnad för oftast kommer min Priority taggade väska efter alla andra.... Eftersom jag åker Plus eller C blir jag aldrig uppgraderad men på en flygning i Go blev jag bjuden på dryck och all snacks vilket var mycket trevligt. Jag har alltid blivit bra bemött i alla lounger oavsett flygplats men annars har jag inte märkt någon större skillnad bara för att jag har Diamond.
 
Det man kan ha frågetecken över är väl att ingen egentligen kan se EBD utan att det visas som EBG i dagsläget och där det blev utlovat (vad jag kommer ihåg) att det skulle synas redan i höstas. Men i övrigt är det som du säger.
Vid en incheckning förra veckan kunde jag se på skärmen att de i en sån där rull-list lade in mig manuellt som Diamond istället för Gold.
Jag har för övrigt inte märkt någon som helst skillnad på service etc som EBD jämfört med EBG, eller för all del EBS eller EBB också (förutom de standardiserade förmånerna då). Men vad gäller personalens service så har jag aldrig någonsin märkt skillnad på SAS, dvs jag har aldrig fått det där lilla extra för att jag haft någon form av status. Eller någon extra hjälp när något har strulat för den delen heller. Inte för att jag förväntat mig det, men ändå... :)
 
Toppen