Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

När jag blev Gold så gav jag bort ett silverkort. När jag sen blev Diamond (inom samma intjäningsperiod) så gav jag bort ett Gold. Jag fick dock ringa och mecka med det eftersom systemet inte fattade. Så jag gav bort två kort på 4 månader inom samma intjäningsperiod.
Den 1 Feb börjar min nya intjäningsperiod. Kan jag då vid 45.000 ge bort ett silver? Kan jag vid 90000 ge bort ett Gold?
Om du är EBD den 1 februari så kan du direkt ge bort antingen ett guldkort eller två silverkort.
 
Så om jag går in som Diamond under intjäningsåret kan jag när som hellst ge bort antingen ett guld eller två silver. Men om jag går in som Guld och ger bort ett Silver kan jag ge bort ytterligare ett Silver till när jag blir Diamond. Så det gäller att tänka till lite om framtida intjäning och vilka kort omgivningen gjort sig förtjänta av.
 
Så vad ni säger är att jag hade rätt ändå?
Det vet jag inte, men det brukar du ju ha. Du jobbar ju inte i kundtjänst vad jag vet :) Det jag försökte svara på var frågan nedan (även om jag nu inser att det blev en smula snurrigt):
Den 1 Feb börjar min nya intjäningsperiod. Kan jag då vid 45.000 ge bort ett silver? Kan jag vid 90000 ge bort ett Gold?
Och i det fallet är det ju per intjäningsår, inte per uppnådd status (kvalificerande för nästa år) under innevarande intjänandeår. Eller per intjänade baspoäng innevarande år, eller hur jag nu ska förklara det.
 

charlesswe

Medlem
Som jag tolkar reglerna är fick du igenom något som är felaktigt. Som diamond får du ge bort 2x EBS eller 1x EBG. Om du redan givit bort ett EBS så har du ju bara alternativet 1x EBS kvar när du går från EBG till EBD.

Det är faktiskt inte så det fungerar. Hade precis samma situation nyss, blev EBG tidigt i år, gav bort ett Silver. Blev Diamond och då syntes det bara att jag kunde get ett Silver till på Mina Sidor. Kontaktade SAS (Diamond Support Mail) och förklarade situationen. De gjorde det manuellt (skickade båda EB nummer samma respektiva PIN koder.
 

GOTATH

Medlem
Trevlig överraskning när jag loggade in i appen i morse! Verkar som att min ansökan för Amex Elite gick igenom. Passar bra inför helgens resa till Chicago!
e9408209b7c45b3aa1c240d481a15998.jpg
 

palmen

Moderator
Trevlig överraskning när jag loggade in i appen i morse! Verkar som att min ansökan för Amex Elite gick igenom. Passar bra inför helgens resa till Chicago!
Jag står fortfarande som guld, blev diamond med nya reglerna men ansökte om kortet innan nyår. Har fått in lite extrapoäng på kontot men inga baspoäng, antar att det är därför man inte petats över till Diamond.
 
Toppen