Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

mika

Medlem
Jag har nu bestämt att jag ska förnya EBD ännu en gång. Fast man får inte mycket om man flyger premium, är det värt ett par Mikkeller när man flyger i Go och support om något går fel. Jag flög SAS förra veckan, flyget blev instält och jag fick väldigt bra support från diamond line. Efter det förstod jag att det blir EBD en gång till.
Mission accomplished!

sasebd.JPG
 

mika

Medlem
Vad menas med W?
Går ju att nå diamond på 0 flighter och 90k baspoäng om man inte reser med sas men tex lufthansa och krediterar till eurobonus.

Det stämmer. Krävdes nog mycket mer än 9 segment med andra bolag. Det är just därför jag var osäker om det var någon bra ide att förnya EBD då man inte får så mycket jämfört med EBG. Hoppas det blir mer än 9 segment nästa år!
 

mika

Medlem
Grattis!!
Hyfsat poängsaldo med ”bara” 90K i flyg. Sparat länge eller bra tryck på poängen på annat håll?

Det är några år sedan jag har använt EB-poäng. Jag har inte ens något EB-kreditkort (jag krediterar till Miles&More), allt skaffat med flyg. Men nu måste man börja använda poäng igen.
 

agehall

Medlem
Det är några år sedan jag har använt EB-poäng. Jag har inte ens något EB-kreditkort (jag krediterar till Miles&More), allt skaffat med flyg. Men nu måste man börja använda poäng igen.
Då har du ju en fördel med att nå EBD (iallafall något år då och då) - poängen får nytt liv!

Sedan bör du givetvis skaffa ett AmEx så du kan få 2-4-1-vouchers innan du ska nyttja dina poäng så att du får ut maximalt av dem.
 

Lagerman

Medlem
Då var man kvalad till diamond för första gången (på poäng). Tack alla på BC som hjälpt till med tips & tricks! Har lätt dubblat poängintjäningen efter att ha blivit en del av detta community. Nu blir det gratisfika ett år framöver :)
 
Toppen