Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Agö

Medlem
Smukt - tak! Det var jeg faktisk ikke klar over. Det har i og for sig aldrig været noget jeg har lagt mærke til eftersom at jeg altid bare vælger sæde når jeg booker.

Det kommer helt sikkert til at løse sig! Tak for svar til alle :)
Ett annat potentiellt problem är att det inte är säkert att din flickvän kan välja plats bredvid dig som Diamond, block förekommer. Då kan du flytta dig själv bredvid henne och sedan byta tillbaka (och hoppas att ingen på den minut detta tar hunnit plocka din valda plats).
 
grattis! Mycket nöta säte där...
då blir du en sån som inte kommer till guld på poäng men Diamond på segment, hur många P vart det?
Kompisen lyckades med 114 segment men bara ~44k poäng :)
Ja, favoritsätet vid nödutgången börjar kännas tunt. Stoppning är nästan obefintlig. Misstänker att det inte bara är jag som sitter där ‍♂️.

Riktigt så illa är det inte. 67k bas-poäng blev det, men 12k kommer från SAS MC.
 

Lagerman

Medlem
Hej alla EBD. Jag har nu under ett par år varit sätesnötare och kvalat in som EBG baserat på segment. Kollade nu mitt konto och har helt plötsligt fått ihop 70 400 baspoäng med en kvalmånad kvar (sista kvalmånaden är Juni). Funderar nu starkt på att slänga in en Amex Eliteansökan (har värvare så ni behöver inte fria via PM :) ).. Efter att ha last denna tråd så undrar jag dock om det är värt det. Tråden dryper av ironi kring det egentliga värdet av EBD vs. EBG. Mitt EBG har gett mig två longhaul op ups I år (Plus-Business med SAS PVG-CPH, samt premium Eco-Business med LH HND-FRA), vilket gör att EBG nästan känns "good enough". Så vad sager ni EBD exporter. Är extraperksen med EBD värt 4000 kr?!
 
Toppen