Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

mha321

Medlem
Tack så mycket! De stora upplevelserna har jag bakom mig - det är ju dem som tagit mig hela vägen hit till EBD, såsom exempelvis en viss legendarisk Austinresa... ;)

Hos Mastercard ändras mycket riktigt inte själva kortnumret men giltighetstiden samt kortets cvvkod, vilket gör att det behöver uppdateras på de ställen där det finns lagrat. Nåja, nu får jag först lugna mig och invänta att ett nytt kort och bagagetaggar överhuvudtaget ens dyker upp. Trevlig helg!

Äh, du har ju inte fått sin första "jaså, du är sån där Diamond" ihop med en burk ramlösa än - du har mycket kvar framför dig!

Jag trodde giltighetstiden var låst till kval år och inte ändrades. Men det var länge sedan jag bytte nivå. Cvv koden tänkte jag inte på :)
 

Berglund

Medlem
Äh, du har ju inte fått sin första "jaså, du är sån där Diamond" ihop med en burk ramlösa än - du har mycket kvar framför dig!

Jag trodde giltighetstiden var låst till kval år och inte ändrades.
Mycket "kul" att se fram emot då... :)

Giltighetstiden hör ihop med kvalificeringsåret, visst gör den det. Du har helt rätt.
I mitt fall blev jag EBG i april/maj förra året, och fick ett nytt Mastercard Premium med utgångsdatum 11-2018, då jag har kvalificeringsår 1 sept- 31 aug, så de normala tre månaders grace. Nu när det svarta/vita/silvriga Mastercard premium kortet kommer, då kommer jag att ha min nya Diamondstatus fram till minst 11-2019, alltså ändras förfallodatumet på kortet i mitt fall och kommer därför behöva uppdateras på de ställen där mitt nuvarande kort finns lagrat.
 
Last edited:

Fidde

Medlem
Hos Mastercard ändras mycket riktigt inte själva kortnumret men giltighetstiden samt kortets cvvkod, vilket gör att det behöver uppdateras på de ställen där det finns lagrat. Nåja, nu får jag först lugna mig och invänta att ett nytt kort och bagagetaggar överhuvudtaget ens dyker upp. Trevlig helg!

Har inte behövt uppdatera något ställe där jag har mitt MC trots EBB -> EBS -> EBG och olika ccv och utgångsdatum på EBB->EBS. (La in kortet när jag var EBB, har på bla Paypal& Västrafik To go).

Har tom skrivit in fel på både utgångsdatum och ccv och fått igenom köp (iofs med Amex) så har slutat bry mig om att skriva exakt, köpen brukar gå igenom ändå (antar att många inte gör någon kontroll).
 

Myllys35

Medlem
Riktigt bra recognition som Diamond på flyget hem från Prag igår. Pursern meddelade att det var 15% rabatt på snacks som eurobonusmedlem. Det missade de dock vid min beställning, så jag fick förmånen att betala fullt pris. Slapp iaf betala för drycken :rolleyes:.

Hur är det nu med ombokningsavgift via Tallinn? Enligt info här tycks den vara tillbaka, men den står fortfarande som en förmån i appen...
 

Berglund

Medlem
Var köper folket de här ”barbed wire” ringarna som håller bagagetaggarna? En stålwire med en låsbar öppning, betydligt stiligare än de där svarta stropparna i plast som följde med.
 
Toppen