Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

palmen

Moderator
Min första flygning idag som nybliven Diamond. Jag förväntar mig Babylons hängande trädgårdar.
CPH-LHR med SAS Ireland.
Tackar detta forum för alla goda tips!
Om det är några som ska kunna ordna något extra för detta så är det väl SAS Irland, för vi vet ju att vanliga SAS inte gör någon grej av det ;)
Ha gärna diamondkortet i ett band runt halsen för extra uppmärksamhet ;)
 
Om det är några som ska kunna ordna något extra för detta så är det väl SAS Irland, för vi vet ju att vanliga SAS inte gör någon grej av det ;)
Ha gärna diamondkortet i ett band runt halsen för extra uppmärksamhet ;)

Tatuering i pannan?
Hoppas att det blir någon form av pyroteknik. Det vore något extra.
När jag åkte SAS Business från HKG hade dom laddat upp med kolsyreis på serveringsvagnen.

Tänker fika lite GT.
 

ante_77

Medlem
Saker som gör en förbannad är när man beställer biljett via firman och kör en ”3-leggare” till svg och så bokar dom ARN-SVG direkt. Där försvann 1st leg till nästa Diamond kort. Då måste jag kompensera med at flyga tätare turer.
Allt för att spara några hundringar.

Nu har jag kört ca 6 legs på två veckor tur och retur.
Ska dom envisas med 5 legs så får jag köra måndag-torsdag och då blir det 10 legs och alltså dyrare för firman.

Dom får sluta med dumheterna.
 

palmen

Moderator
Saker som gör en förbannad är när man beställer biljett via firman och kör en ”3-leggare” till svg och så bokar dom ARN-SVG direkt. Där försvann 1st leg till nästa Diamond kort. Då måste jag kompensera med at flyga tätare turer.
Allt för att spara några hundringar.

Nu har jag kört ca 6 legs på två veckor tur och retur.
Ska dom envisas med 5 legs så får jag köra måndag-torsdag och då blir det 10 legs och alltså dyrare för firman.

Dom får sluta med dumheterna.
Det är bara kontakta SAS och be att få legs krediterade enligt orginal routing. Bokas du om har du alltid rätt att få poäng/legs enligt ordinarie routing om du önskar (när det är fördelaktigt för dig).
I bästa fall får man poäng/legs enligt vad man flög, plus vad man skulle fått enligt vanliga bokningen. Inte alltid det blir helt rätt när de ska korrigera dessa saker.
 

Berglund

Medlem
Det är bara kontakta SAS och be att få legs krediterade enligt orginal routing. Bokas du om har du alltid rätt att få poäng/legs enligt ordinarie routing om du önskar (när det är fördelaktigt för dig).
I bästa fall får man poäng/legs enligt vad man flög, plus vad man skulle fått enligt vanliga bokningen. Inte alltid det blir helt rätt när de ska korrigera dessa saker.
Han är ”arg” på att hans firma bokar direktflyg och därmed ”blåser” honom på ett leg för att spara pengar åt bolaget istället för att ge honom extra leg och bonuspoäng...
 
Saker som gör en förbannad är när man beställer biljett via firman och kör en ”3-leggare” till svg och så bokar dom ARN-SVG direkt. Där försvann 1st leg till nästa Diamond kort. Då måste jag kompensera med at flyga tätare turer.
Allt för att spara några hundringar.

Nu har jag kört ca 6 legs på två veckor tur och retur.
Ska dom envisas med 5 legs så får jag köra måndag-torsdag och då blir det 10 legs och alltså dyrare för firman.

Dom får sluta med dumheterna.
Haha, hoppas inte din arbetsgivare läser här.
 

squeezen

Medlem
Gled i veckan förbi min kvaltid och som jag redan visste inte återkvalificerat för Diamant.
Så nu är jag inne i grace period, aldrig tidigare varit. Som jag tolakt det här innebär den 90? dagar? dvs tre månader, inom vilka jag fortfarande kan göra allt en diamant kan, dvs beställa smoothies, harahorn och annat även i go?
 
Toppen