Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Verkar tyvärr som att diamond-supportens befogenheter har minskat något (och dessutom känns det som att det är något längre svarstid än det var i början).

Jag har vid ett tidigare tillfälle fått hjälp av dem att skapa en award-bokning med en rätt så komplex rutt som jag sen bara kunde ringa in till Tallinn för att biljettera. Försökte göra samma sak igår då jag har problem med married segments på en bokning (försöker boka GOT-FRA-MEX och både hos United och ExpertFlyer så hittar jag inte tillgänglighet om jag söker FRA-MEX separat, men om jag söker GOT-MEX dagen innan så finns tillgängligheten (med övernattning i Frankfurt och samma flyg till Mexico City som jag sökte på först)). När jag pratade med Tallinn så lyckades de inte hitta den tillgänglighet jag såg, så jag tänkte att det kanske var lättare att förklara problemet och hur jag ville att de ska söka via mail.

Dels så svarade de inte ens på min fråga om de kunde se denna tillgänglighet (har bett om förtydligande kring det nu) utan föreslog andra flighter istället som de tyckte var bättre, och sen så kan/får de tydligen inte hjälpa till med bokningar längre.
Så upplever jag det också. Tidigare om jag mailade på morgonen/mitt på dagen så kunde jag få svar mellan 30min-4timmar på i princip alla mail ja mailade in. Nu tar det 1-2 dagar innan jag får svar. Nåja. Snabbare än att stå i kö i telefon eller chatten iaf...
 

henke12

Medlem
Det kan finnas hur många anledningar som helst. I grund och botten är det helt enkelt så att uppgraderingar inte är en rättighet så det är inget du kan förvänta dig oavsett hur fullt/tomt det är ombord. Det är bara amerikanska bolag som uppgraderar folk tills premiumkabinerna är fulla, europeiska och asiatiska bolag väljer att inte urvattna sina produkter på samma sätt.

Mycket väl sagt @agehall

ping @Juancarlos

Samma argument gäller ju för varför man inte får boka om till tidigare flyg hejvilt när man är bokad på en senare avgång trots att det tidigare flyget har platser kvar.

  • Om du vill åka längst fram, boka en biljett längst fram
  • Om du vill kunna byta avgång, boka en flexibel biljett
Om man lät folk byta avgång hur som helst och uppgradera i förhand om det finns lediga platser längst fram skulle det ju ta bort allt incitament till att köpa businessbiljetter/flexibla biljetter.

Man får betala för flexibilitet och bekvämlighet, så enkelt är det.

Sorry för OT men @agehall har argumenterat för detta förut i sina eminenta budord.
Om ni inte läst dem, kolla in dom!
Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Juancarlos

Medlem

Attachments

  • 1CE259B9-E198-4325-95DE-7843675C28CA.jpeg
    1CE259B9-E198-4325-95DE-7843675C28CA.jpeg
    48,5 KB · Visningar: 208

palmen

Moderator
Är det någon som testat hur mycket dryck som faktiskt ingår som diamant?
Mycket på longhaul, 6-7 enheter är inga problem. Sen ska man ju kanske inte missbruka detta och beställa in 10 öl på ARN-CPH direkt. Så länge det är rimligt och man inte är för onykter lär det komma in mer dryck.
Som mest har jag +1 beställt 10 enheter inom Europa på 2h flight (tog det i två omgångar).
 
Så har man efter 22 år som EB medlem blivit Diamond i helgen. Spanade in att det finns en concierge tjänst. Är det någon som brukar den och hur står den sig? Jag har redan concierge genom Amex Platinum och Grand Luxury Hotels som är bra på att fixa bord etc på resor. Frågan är om man behöver en till :) (Hittade en egen tråd för det men det stod inget direkt aktuellt där.)

En annan fråga är om ni andra upplevt någon extra bra service på andra star alliance bolag pga diamond jämfört med gold?
 
Last edited:
Toppen