Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Status 2017-06-11.png

Trodde av någon anledning att det skulle bli svårt att förnya EBD i år, det gick på lite drygt 4 månader, och då har inte AmEx-poängen kommit in ännu. 'Lite' mer resande än planerat..
 

Vax

Medlem
Hej
Allt kanske inte hör till denna tråden men ändå..
Åkte Köpenhamn Boston igår med PrivatAir 737.
Var bokad i GO och hade lagt ett bud på upgrade. Det var i princip fullt i GO (två lediga säten 48 timmar innan) det såg ut att vara seatblock på två säten (det jämte mig och ett säte till),i business var det 12 lediga säten av 20 totalt. Uppgradering uteblev dock. Och inte heller någon CU vilket jag tyckte nog det var daxs för.
Väl, det blev en helt smärtfri gate uppgradering istället :)
Ombord sedan blev det recognition men kanske lite mer av det ovanliga slaget, pursern kom fram och frågade om jag inte hade åkt med honom innan för han komihåg mig, kände också igen honom för att hans services varit extremt bra, han heter Andre för övrigt. Det var förövrigt 12 månader sedan jag åkte sist.
Hade valt säte längst bak (rad 5), rad 4 och 5 var helt tomma. När servering/beställningar startade så började den med mig på rad 5 för att sedan starta om på rad 1. Misstänker starkt att de var en rejäl diamond recognition. Detta fortsatte resten av flygning när de gick över att kolla om man ville ha något mer att drick först till mig och ordnade min beställning klar. Sedan börja om på rad 1 och ta alla beställningar från resten innan man kom ut med dricka till alla.

Om man hade fått samma service över hela sas linje hade man nog aldrig ens funderat över att flyga med ett annat bolag.
 
Hej
Allt kanske inte hör till denna tråden men ändå..
Åkte Köpenhamn Boston igår med PrivatAir 737.
Var bokad i GO och hade lagt ett bud på upgrade. Det var i princip fullt i GO (två lediga säten 48 timmar innan) det såg ut att vara seatblock på två säten (det jämte mig och ett säte till),i business var det 12 lediga säten av 20 totalt. Uppgradering uteblev dock. Och inte heller någon CU vilket jag tyckte nog det var daxs för.
Väl, det blev en helt smärtfri gate uppgradering istället :)
Ombord sedan blev det recognition men kanske lite mer av det ovanliga slaget, pursern kom fram och frågade om jag inte hade åkt med honom innan för han komihåg mig, kände också igen honom för att hans services varit extremt bra, han heter Andre för övrigt. Det var förövrigt 12 månader sedan jag åkte sist.
Hade valt säte längst bak (rad 5), rad 4 och 5 var helt tomma. När servering/beställningar startade så började den med mig på rad 5 för att sedan starta om på rad 1. Misstänker starkt att de var en rejäl diamond recognition. Detta fortsatte resten av flygning när de gick över att kolla om man ville ha något mer att drick först till mig och ordnade min beställning klar. Sedan börja om på rad 1 och ta alla beställningar från resten innan man kom ut med dricka till alla.

Om man hade fått samma service över hela sas linje hade man nog aldrig ens funderat över att flyga med ett annat bolag.
Det måste jag säga var ett bra minne han hade. Jag gjorde en milage-run till Genéve förra året och åkte såklart hem med vändande plan. Samma flygvärdinna som serverade mig på vägen ned gjorde det även hem (såklart) men hon ville se diamantkortet... Trodde hon skulle minnas att jag var det...
 

palmen

Moderator
Hej
Allt kanske inte hör till denna tråden men ändå..
Åkte Köpenhamn Boston igår med PrivatAir 737.
Var bokad i GO och hade lagt ett bud på upgrade. Det var i princip fullt i GO (två lediga säten 48 timmar innan) det såg ut att vara seatblock på två säten (det jämte mig och ett säte till),i business var det 12 lediga säten av 20 totalt. Uppgradering uteblev dock. Och inte heller någon CU vilket jag tyckte nog det var daxs för.
Väl, det blev en helt smärtfri gate uppgradering istället :)
Ombord sedan blev det recognition men kanske lite mer av det ovanliga slaget, pursern kom fram och frågade om jag inte hade åkt med honom innan för han komihåg mig, kände också igen honom för att hans services varit extremt bra, han heter Andre för övrigt. Det var förövrigt 12 månader sedan jag åkte sist.
Hade valt säte längst bak (rad 5), rad 4 och 5 var helt tomma. När servering/beställningar startade så började den med mig på rad 5 för att sedan starta om på rad 1. Misstänker starkt att de var en rejäl diamond recognition. Detta fortsatte resten av flygning när de gick över att kolla om man ville ha något mer att drick först till mig och ordnade min beställning klar. Sedan börja om på rad 1 och ta alla beställningar från resten innan man kom ut med dricka till alla.

Om man hade fått samma service över hela sas linje hade man nog aldrig ens funderat över att flyga med ett annat bolag.
Har ungefär samma erfarenhet, flighten till Boston blev CU för mig och bästa servicen jag någonsin fått ombord alla kategorier. På hemresan blev det gate uppgradering, dock inget speciellt ombord men vi sov gott.
 

rob74

Medlem
Trodde jag hade fått mitt EBD-kort utan betalfunktion i lådan när jag kom hem från resa igår. Öppnade och se, det var ett EBG-kort som jag hade beställt ett par månader tidigare - innan jag hade koll på om jag skulle bli EBD. Det roliga är ju att jag är EBD från 1/6. Brevet var daterat 8/6...
 

gjohansson

Medlem
Trodde jag hade fått mitt EBD-kort utan betalfunktion i lådan när jag kom hem från resa igår. Öppnade och se, det var ett EBG-kort som jag hade beställt ett par månader tidigare - innan jag hade koll på om jag skulle bli EBD. Det roliga är ju att jag är EBD från 1/6. Brevet var daterat 8/6...
Förmodligen synkar väl SAS o SEB bara en gång i månaden kan jag tänka...
 
Toppen