Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

OnAir

Medlem
Så har man för första gången snubblat in som Diamond med några veckor tillgodo. Ser med spänd förväntan fram emot att utvärdera denna statusnivå hos SAS! Erfarenheterna verkar ju vara ganska blandade hittills av vad jag kan utröna från denna tråd. :) Hoppas på att barnsjukdomarna är borta.
 

DHXSTHLM

Medlem
Så har man för första gången snubblat in som Diamond med några veckor tillgodo. Ser med spänd förväntan fram emot att utvärdera denna statusnivå hos SAS! Erfarenheterna verkar ju vara ganska blandade hittills av vad jag kan utröna från denna tråd. :) Hoppas på att barnsjukdomarna är borta.

Gratulerar och jag kan bara säga att du inte behöver ha för höga förväntningar...

Jag ramlar ur nu detta år pga ändrad jobb situation och jag kan säga dig att entusiasmen över att få EBD är säkert 10x mer än ramla ur. Vilket innebär att jag inte tycker att det gör särskilt mycket att ramla ur, vilket i sin tur innebär att jag har under 2 år som EBD inte känt att det är särskilt meningsfullt.

Sorry to break it to you men så känner jag.
 
  • Gilla
Reactions: mry
Gratulerar och jag kan bara säga att du inte behöver ha för höga förväntningar...

Jag ramlar ur nu detta år pga ändrad jobb situation och jag kan säga dig att entusiasmen över att få EBD är säkert 10x mer än ramla ur. Vilket innebär att jag inte tycker att det gör särskilt mycket att ramla ur, vilket i sin tur innebär att jag har under 2 år som EBD inte känt att det är särskilt meningsfullt.

Sorry to break it to you men så känner jag.
Nu ramlar du ju inte ut helt då du har din softlanding till guld.

Det som ändå funkar hyffsat är ju goodiebagen, guldkortsgåva, fri dryck i Go, lounge vid ankomst samt en och annan courtesy upgrade. Soft landing fungerar säkert också men den vill man ju helst slippa.
Förvisso. Vi har olika syn och behov och det enda jag värdesätter av det du föreslår är fri dryck :)
Ffa när fam är med.
Courtecy händer i princip alldrig för mig och när det gör det blir det till plus vilket jag ratar om det är hslvfullt i go.
 
Last edited by a moderator:

Agö

Medlem
SAS älskar oss Diamonds.

4f9b385376a3defcb25d2994d9684247.jpg
 
Jag känner hur pressen och förväntningarna ökar.

Häromdagen bokade jag in mig själv och familjen på en resa med SAS till Färöarna i sommar. Familjen som vant sig vid att resa i PLUS efter vårt senaste gemensamma äventyr till Hongkong då vi fick igenom Plusgrade både dit och hem tyckte att jag skulle boka PLUS nu också. Jag sa 'nej' med motiveringen att det är en så kort resa och att de ändå får fri dricka då jag är EBD.

Min dotter frågade då hur länge till jag kommer att ha mitt Diamantkort. Till juni 2018 svarade jag då. "Vad händer därefter?", frågade hon då. "Om jag inte flyger tillräckligt mycket så blir jag Guld efter det. Och så som det ser ut nu så kommer jag nog inte att klara diamant igen det här året.", svarade jag.

"Du ser till att flyga tillräckligt mycket så att du klarar diamant igen!", sa hon då. Väldigt bestämt. Jag svarade inte utan log lite grann och tänkte att hon skojade. Men idag så sa hon det igen, att jag skulle se till att klara diamant igen.

Man kan ju inte säga 'nej' till sin dotter så det blir väl till att försöka värka fram lite ytterligare resor och att jobba med bra motiveringar för chefen. Annars får jag väl hoppa på lite mileage runs. Något jag aldrig trodde att jag skulle göra.
 
Toppen