Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

fcx

Medlem
Precis som Arlanda ligger mitt ute i ingenstans och betjänar Stockholm och Uppsala så ligger Billund mitt ute i ingenstans och betjänar Esbjerg och Fredericia (bland annat).

Jag hittar sällan biljetter under 6000 SEK ToR när jag åker (Plus).
 

Transit

Medlem
Satt i business på favoritplatsen 6H från EWR till ARN via OSL då purser kommer fram och välkomnar mig med för- och efternamn.
Han säger att de verkligen uppskattar att jag flyger med dem så mycket som jag gör, och om det är något jag önskar under resan så är det bara säga till.
Första gången det skedde mig, allting skötes diskret, avslappnat och med en bra ton. Inte brytt mig så mycket om sånt här, vet det diskuterat här om recognition etc. men i detta fall kändes det äkta och som om de verkligen ville säkerställa att man fick bra service, så faktiskt mer uppskattat än förväntat!
Primärt norsk crew tror jag, men sov nästan hela resan.
Varit Diamond sedan start, flyger in ca 100 000 poäng per år primärt long haul och blandat eco extra och business.
 

NotRyan

Medlem
Satt i business på favoritplatsen 6H från EWR till ARN via OSL då purser kommer fram och välkomnar mig med för- och efternamn.
Han säger att de verkligen uppskattar att jag flyger med dem så mycket som jag gör, och om det är något jag önskar under resan så är det bara säga till.
Första gången det skedde mig, allting skötes diskret, avslappnat och med en bra ton. Inte brytt mig så mycket om sånt här, vet det diskuterat här om recognition etc. men i detta fall kändes det äkta och som om de verkligen ville säkerställa att man fick bra service, så faktiskt mer uppskattat än förväntat!
Primärt norsk crew tror jag, men sov nästan hela resan.
Varit Diamond sedan start, flyger in ca 100 000 poäng per år primärt long haul och blandat eco extra och business.
Hen hade väl fått en ajPäd och var entusiastisk över att använda den? Det går nog snart över...
 

Award380

Medlem
Jag är EBD med kvalificeringsperiod 1/5 - 30/4.

Under förra kvalificeringsperioden blev jag EBG i oktober och sedan EBD i januari - under samma period flög jag 154 SAS-flighter.

I den pågående kvalificeringsperioden har jag återkvalificerat till EBG under juni månad - det betyder att jag är EBG till juli 2018.

EBD har inte givit mig något särskilt som jag haft "nytta" eller särskild glädje av - reser alltid i Plus.

Finns det några bra skäl till att man ska kreditera SAS-flighter till något annat bonusprogram när man väl nått status hos SAS?

Under pågående kvalificeringsperiod kommer det att bli ca 160 SAS-flighter.

Kan man uppnå någon högre status hos Lufthansa eller annat bolag med enbart SAS-flighter och självklart även poäng som kan användas till något bra?
 
Last edited:

fcx

Medlem
Jag är EBD med kvalificeringsperiod 1/5 - 30/4.

Under förra kvalificeringsperioden blev jag EBG i oktober och sedan EBD i januari - under samma period flög jag 154 SAS-flighter.

I den pågående kvalificeringsperioden har jag återkvalificerat till EBG under juni månad - det betyder att jag är EBG till juli 2018.

EBD har inte givit mig något särskilt som jag haft "nytta" eller särskild glädje av.

Finns det några bra skäl till att man ska kreditera SAS-flighter till något annat bonusprogram när man väl nått status hos SAS?

Under pågående kvalificeringsperiod kommer det att bli ca 160 SAS-flighter.

Kan man uppnå någon högre status hos Lufthansa eller annat bolag med enbart SAS-flighter och självklart även poäng som kan användas till något bra?

Man kan få hygglig intjäning till Lufthansa om man flyger på dyra bokningsklasser på SAS. Bäst är att titta igenom årets bokningar och räkna ut vad de hade gett hos Lufthansa för att se om det är värt det eller ej.
 

pswe

Medlem
Kvällens SK121, uppmärksamhet helt i min smak. Åker Go och beställer en Ramlösa, den levereras med en blinkning och 'on the house'. Vid avstigning önskas trevlig helg till mig tilltalad med förnamn.
Riktigt skön crew rakt igenom, erfaren purser som hade med sig yngre kollegor som var riktigt på tårna.

Noterade att vid serveringen i plus så använde de brickor där både fresh bite lådorna och polarrullarna var upplagda. Det löste problemet med att rullarna ofta är minst lika populära som biten, men är lastade i vagnen och då dröjer det innan de kommer fram.
 
Toppen