Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

DHXSTHLM

Medlem
Flög ihop 102K poäng i år och återkval mig för EBD igen. Och "tråkigt" nog börjar återkval perioden just idag. Gick in och tittade på Goodie bagen, som inte innehöll något. De diamond förmåner som jag har utnyttjat mest / gett mest har således varit:

- gratis dryck i Go
- 2 x CU
- ge bort ett EBG
- minimalt med recognition på både short/long haul

Sen kan jag inte komma på något mer.

Nästa år blir det med allra största sannolikhet enbart EBG och resterande poäng samlas hos en annan allians.
 

Stefan62

Medlem
Nästa år blir det med allra största sannolikhet enbart EBG och resterande poäng samlas hos en annan allians.

Ungefär samma här - EBD har inte givit något extra ännu!

Finns det anledning att kreditera till Miles & More när man nått EBG? Jag tänker närmast på att kunna komma åt LH First lite enklare...
 

bnr

Medlem
Finns det anledning att kreditera till Miles & More när man nått EBG? Jag tänker närmast på att kunna komma åt Lufthansa First lite enklare...
Beror väl mycket på vilka typer av biljetter du normalt köper och flyger på. M&M är inte så bra i låga bokningsklasser om jag uppfattat det jag läst hittills rätt.
 

agehall

Medlem
Finns det anledning att kreditera till Miles & More när man nått EBG?
Javisst, så länge du når status hos dem och flyger mest med LH-group i C och F så är det jättebra. Om ditt resmönster inte stämmer med detta så är det nog bättre att samla EB-poäng eller köra en annan allians vid sidan av.
 

Moco

Medlem
EBD på dagens SK847 ARN-OSL reste i GO - absolut ingenting utöver en halv kopp kaffe.

Vad hade du förväntat dig i övrigt? Jag vet att det låter "hårt", men inget händer om du inte uttryckligen ber om något och är beredd på att argumentera. Jag har haft en flygning där CC uppmärksammat det.
 

DHXSTHLM

Medlem
@agehall @Stefan62

Mitt resemönster är def inte Lufthansa Group i C, utan snarare norden i minus, samt longhauls i plus/C. Och jag flyger tillräckligt mycket för att kunna bli guld i två allianser.

Mitt resonemang är följande: guld i 2 allianser slår EBD i SAS. Har ni något råd iom detta? Tänker jag rätt?
 

Canadien

Medlem
@agehall @Stefan62

Mitt resemönster är def inte Lufthansa Group i C, utan snarare norden i minus, samt longhauls i plus/C. Och jag flyger tillräckligt mycket för att kunna bli guld i två allianser.

Mitt resonemang är följande: guld i 2 allianser slår EBD i SAS. Har ni något råd iom detta? Tänker jag rätt?
Om du flyger mest minus i norden vet jag inte vilken annan allians som skulle ge dig något. Och på longhauls i C får du ju ändå lounge, fasttrack o s v med biljetten. EBD ger nog dig mer än två guld i detta fall. Fri dryck och ankomstlounge plus ge bort ett EBG.
 
Last edited:

Vax

Medlem
En annan sak som är extremt bra annars med diamond, som faktiskt har utnyttjats två gånger nu, är priority till ombokning vid inställt eller försenat flyg. Kom hem >2h tidigare båda gångerna än om jag skulle behövt vänta

Annars ligger veckans snitt på recognition på 50% i Go (2 legs) och 0% plus (4 legs) alla intra norden.
 
Toppen