Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

mha321

Medlem
Sådär, då stänger vi denna period nu på lördag, inga fler flighter planerade. Blev 148 500 poäng och 61 sas-flighter denna gång - något mindre än förra gången, men det är väl sänkta intjäningarna som slår igenom. Sedan får kontot stå på noll fram till tisdag.

Noterade idag att de äntligen "fyllt på" lite i goodie bagen. Nämligen 50st biobiljett-paket. Då han man ta något innan perioden tog slut åtminstone - tips för andra som också har period som går ut på lördag om ni inte har valt något än :)
 

DonM

Medlem
Noterade idag att de äntligen "fyllt på" lite i goodie bagen. Nämligen 50st biobiljett-paket. Då han man ta något innan perioden tog slut åtminstone - tips för andra som också har period som går ut på lördag om ni inte har valt något än :)

Dessvärre inget nytt i den "norska" goodie bagen. Där kan vi välja mellan Concierge service, NK och skinnprodukter... :-(
Jag kontaktade Diamond-supporten om detta förra veckan då min period går ut 31/5. Fick till svar att påfyll "var på väg" men okänt när detta skulle vara på plats. NK är inget tema om man bor i Norge, concierge har jag via Amex platinum och då återstår ett halvdåligt (efter vad jag har sett andra rapportera) sett med skinnprodukter. Antingen har man ett kvalitativt och användbart sortiment i Goodie bagen eller så får de ta bort detta som en officell förmån. Som det är nu så känns det bara dåligt.
 

mha321

Medlem
Dessvärre inget nytt i den "norska" goodie bagen. Där kan vi välja mellan Concierge service, NK och skinnprodukter... :-(
Jag kontaktade Diamond-supporten om detta förra veckan då min period går ut 31/5. Fick till svar att påfyll "var på väg" men okänt när detta skulle vara på plats. NK är inget tema om man bor i Norge, concierge har jag via Amex platinum och då återstår ett halvdåligt (efter vad jag har sett andra rapportera) sett med skinnprodukter. Antingen har man ett kvalitativt och användbart sortiment i Goodie bagen eller så får de ta bort detta som en officell förmån. Som det är nu så känns det bara dåligt.
Håller helt med. Var egentligen måttligt intresserad av biobiljetterna, men de andra alternativen var samma som de du hade och det gör det rätt meningslöst. Och med två arbetsdagar kvar så kände jag att jag inte väntar på att de tar slut igen :)

Men vad har biobiljetter med resande att göra?

Jag tycker personligen att de antingen kunde göra goodie-bagen till faktiskt rese-relaterad, och se till att den inte är tom jämt (t.ex. genom att lägga in produkter som de själva levererar, uppgraderings eller lounge-vouchers och liknande).

Alternativt helt enkelt ta bort den. Jag har svårt att tro att de skulle få speciellt mycket klagomål från sina frekventa kunder om den bara försvann. Särskilt som den i princip är försvunnen större delen av året ändå.
 

Matriam

Medlem
Även min period avslutas nu på lördag. Det saknas 4 resor i statistiken men vart sammanlagt lite mindre resor än förra perioden.
upload_2016-4-27_15-26-25.png


Men denna tråkiga poängskörd är med spend på ungefär 280k SEK och inklusive 20000poäng från AMEX, livet som inrikesresenär inbringar inte särskilt många poäng.
 

SASmackan

Medlem
Resande i GO och rejäl recognition på dagens SK1407 mellan ARN och CPH. "Välkommen tillbaka Sasmackan, vad önskas?" , "Var är du på väg idag?" och "Trevlig flight, hör av dig om det skulle vara nägot annat"

Nu vidare till nästa SAS-flight och antagligen tillbaka till det eviga kriget om att få något att dricka.
 

Canadien

Medlem
Recognition på senaste longhaul C. Trevlig purser gick runt till EBP o EBD och hälsade, ursäktade att det var gamla kabinen och meddelade att de skulle göra allt för att min resa skulle bli så trevlig som möjligt. Fick påfyllning av SASalive kontinuerligt direkt från galley tills jag var tvungen att säga stopp.
 
Toppen