Jag har upptäckt en ny "förmån" som jag inte sett rapporterad tidigare, och som jag tycker är en väldigt bra möjlighet, framförallt om man vill boka en lite mer komplicerad award-resa och tycker att det är besvärligt att sitta och rabbla upp alla datum, tider och flightnummer över telefonen.
Efter att ha diskuterat lite routingregler med diamond-supporten via mail så frågade jag även om de kunde hjälpa mig med bokningen. Inga problem. Jag gav dem min önskade itinerary och så skapade de en bokning åt mig. Efter det är det bara att ringa till kundtjänst (för en vanlig award-bokning) eller Tallinn (för en 2-4-1-bokning) och ge dem bokningsnumret för att biljettera, dra poäng och betala skatter.
Betydligt smidigare än att sköta allt via telefon. Givetvis finns det en viss risk att de inte hanterar ens mail på en gång så att en tillgänglig awardplats hinner försvinna. Gissar även att detta antagligen även kan funka för guldmedlemmar via guldmailen.