Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

andreas

Medlem
Imorgon är det ny period för mig. Valde 4 biobiljetter igår så inte goodie bagen skulle brinna inne.

Får jag välja nytt from imorgon?

Ett guldkort gavs bort för tre veckor sedan. Ska bli intressant att se om jag får ge bort ett till (enl BC verkar det ju så )

Frågan är bara vad man ska göra med det. Det blir nog att följa @Agö mfl och låta dottern (17mån) få det. Då är samtliga i familjen EBG :).

Stämmer fint det, både ny goodie-bag och ytterligare ett guldkort. :)
 

Zodde

Medlem
Vet inte om svar finns redan i denna långa tråd, vet det diskuterats tidigare men...
Jag har 1april-31mars som kvalificeringsperiod. I april förra året gav jag ett guld till min dotter som också har samma kvalificeringsperiod.
Ser idag att Detta kort löper ut 31mars 2016, alltså nästan 2 år!! Trodde jag skulle behöva ge henne ett nytt idag men där hade jag fel!
 

flum

Medlem
Vet inte om svar finns redan i denna långa tråd, vet det diskuterats tidigare men...
Jag har 1april-31mars som kvalificeringsperiod. I april förra året gav jag ett guld till min dotter som också har samma kvalificeringsperiod.
Ser idag att Detta kort löper ut 31mars 2016, alltså nästan 2 år!! Trodde jag skulle behöva ge henne ett nytt idag men där hade jag fel!
Helt korrekt, det är ganska generösa regler. Den som får kortet får det nuvarande period plus nästa. Här hade ni ju väldigt bra timing :)
 

Bryant

Medlem
Vet inte om svar finns redan i denna långa tråd, vet det diskuterats tidigare men...
Jag har 1april-31mars som kvalificeringsperiod. I april förra året gav jag ett guld till min dotter som också har samma kvalificeringsperiod.
Ser idag att Detta kort löper ut 31mars 2016, alltså nästan 2 år!! Trodde jag skulle behöva ge henne ett nytt idag men där hade jag fel!

Då borde jag alltså egentligen vänta till i november då dotterns period tar slut för att maximera hennes guld? Just nu är hon silver med utgångsdatumet 01/17.
 

DonM

Medlem
Jag tog chansen och provade 'fri dryck' ARN-OSL i dag. Beställde en Cola och visade diskret upp mitt EBD MasterCard. Flygvärdinnan förstod med en gång utan vidare förklaringar.
I tillägg bad hon om ursäkt. Jag satt inklämd på 9F och seatblock hade fungerat i hela planet (såg det ut som) utom där jag satt. Tror det var det hon syftade på i alla fall. I tillägg kom hon tillbaka efter några minuter, beklagade sig ännu en gång och sa att min status inte stod i listan. Började nästan misstänka att hon trodde jag var Pandion.
Oavsett - trevligt bemötande och äntligen en liten 'perk' som man kan ha nytta av i vardagen.
 

flum

Medlem
Ja, jag var ju tvungen att testa, efter att ha hört att en del här fått andra besked.
Har också vid flertalet tillfällen sett passagerare få in t ex en andra öl, men då har jag själv inte haft möjlighet att "prova lyckan".
Idag på sk016 i plus, dryck nummer två kommer in på bordet, kreditkortet (EBD) räcks fram, ähh det bjuder vi på :-D
 
Toppen