Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

AABack2ARN

Medlem
Ouch, blev du tvungen att ta SK ner till FRA. Tuff start på F-resan... :)

Mmm. Men man vet att det åtminstone blir bättre om ett tag ;) Jag upplever att "kulturkrocken" är värre åt andra hållet, när man kommer från en interkontinental resa i F (eller C för den delen) och hamnar i Club Europe eller SAS Premium Economy (eller ekonomiklass i några sällsynta fall) :(
 

Henrico

Medlem
Ungefär som att sätta sig på en sliten United 757 när man kommer till USA efter en lugn och skön resa i C eller F.... :(
 

flum

Medlem
Seat-block fail på SK005 idag. Hade positionerat mig på 5c med 7 rader i plus. Det är fyra (halv)rader totalt (av fjorton) i plus som är fulla varav min var en. Och med 99.99% säkerhet har personen på mittensätet ej status.
 

agehall

Medlem
Seat-block fail på SK005 idag. Hade positionerat mig på 5c med 7 rader i plus. Det är två (halv)rader totalt i plus som är fulla varav min var en. Och med 99.99% säkerhet har personen på mittensätet ej status.

Näe, det är ju de utan status de placerar ut sist. Den stora frågan är vilken status personen på 5A hade...
 

Nystrom

Medlem
Näe, det är ju de utan status de placerar ut sist. Den stora frågan är vilken status personen på 5A hade...
Vet inte om jag kan hålla med dig riktigt. Har EBP men i många fall har jag en mittsätesryttare bredvid mig trots att det finns ett flertal lediga stolar i PLUS. Problemet är att de inte har en klockren rutin/mekanism som i det längsta tar hänsyn till status på redan seatade passagerare och tillser att platsen inte är valbar förrän de sista lediga platserna skall fördelas (vid gate)
 
Vet inte om jag kan hålla med dig riktigt. Har EBP men i många fall har jag en mittsätesryttare bredvid mig trots att det finns ett flertal lediga stolar i PLUS. Problemet är att de inte har en klockren rutin/mekanism som i det längsta tar hänsyn till status på redan seatade passagerare och tillser att platsen inte är valbar förrän de sista lediga platserna skall fördelas (vid gate)

Tycker de brukar vara duktiga på att informera lite diskret till pax i Plus att det finns lediga säten i närheten så man slipper sitta 2 på samma rad när det är 2 tomma runt om kring...
 

flum

Medlem
Tycker de brukar vara duktiga på att informera lite diskret till pax i Plus att det finns lediga säten i närheten så man slipper sitta 2 på samma rad när det är 2 tomma runt om kring...
mmmm, men problemet uppstår då det är två per rad på alla rader och några få "mittsätesryttare(gillar uttrycket):)", i det fallet vore det önskvärt att befria statuspassagerare från dessa (och i tur och ordning EBP-EBD-EBG-EBS). Hur svårt ska detta vara?
 
Toppen