Den fulle SAS piloten

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Alx, 23 Oktober 2012.

1. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu föll domen för den fulle SAS piloten. I mitt tycke rent trams som bara visar hur olämplig personen i fråga är att ta ansvar över hundratals andra människors säkerhet. Vem försöker han att lura att tro att han inte hade tänkt att flyga? Bara det faktum att han åkte till jobbet visar hans dåliga omdömme tycker jag.

Hoppas att SAS inte återanställer honom ens om han så skulle frias i nästa instans.

Berusad SAS-pilot frias | Nyheter | Aftonbladet

2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, det här är domen för det fylleriet.

3. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ganska hög prmillehalt.
    Han har ju inte bara tagit ett par öl kvällen innan. Karln måste ha varit törstig långt in på natten.

4. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Tragiskt då han uppenbarligen tagit sig till flygplatsen, sin arbetsplats. Vi får verkligen hoppas den där piloten aldrig någonsin får sätta sin fot i cockpit igen.

5. Låter väldigt konstigt att han frias....

"Nästan 1 promille" Då hade han ju fått köra bil hemma hos dig Alx;) Har ni inte 0.8 på Malta?

1 person likes this.
  6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha... Ja officiellt på pappret har vi 0,8 på Malta. I praktiken är det ännu värre.... Varje gång man går på fest här chockas jag över diskussionerna som uppstår kring vem som kör hem. Jag har aldrig varit med om att någon har kommit fram till att de inte bör köra hem.

Hur berusad man än är så sätter sig folk och kör hem, så jag är tacksam att jag bor på gångavstånd från krogar och klubbar. :D

1 person likes this.
  7. Nystrom

Nystrom Medlem

Han är ju uppsagd från SAS. Men, han kan ju registrera sig vid något bemanningsbolag i ett bekvämt skatteparadis och dyka upp som chaufför på något LCC-bolag. Skulle något hända så är det ju bemanningsbolagets ansvar.....

8. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Jo och jag hoppas verkligen han blir "outad" och media fångar upp det så han får sparken.

9. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller alkoholistens förmåga att ljuga för sig själv. Han behöver vård.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!