Senaste nytt

Den borTAPpade resan till Miami

jumbooze

Medlem
Hej,

Resan började lite skakigt med försening på grund av ”crew rest” och missad anslutning i Lissabon men jag tänkte att min första resa med TAP och TAP business förtjänar en rapport.

A319R

1992b46f2290a5dca7917c668206d85d.heic


Filt och kudde
53b0f1e50f14844dfb20e9d12af6ba63.heic


Två rader business.
Benutrymmet är OK för mig som är 1.83.
 

TomJ

Medlem
Intressant! Verkar vara ett av få bolag som verkligen har business-säte inom Europa eller ?
 

jumbooze

Medlem
8f891a649a0ebcf0e37ed19dbfc95ca8.heic

Lobster till förrätt

91a18576ffee9ba6f6ab51f8366b3b1a.heic

Sötpotatis soppa

284f17f7e6b002597e8dde248f8858c7.heic

Stekt kött - stora skrällen det var faktiskt ätbart

44f878e69ab1c28d81155c981ccb366a.heic

Frågade efter glass och frukt till efterätt fick svaret att de skulle komma med frukt om det fanns kvar när alla hade fått (satt på rad ett).

Sen missade jag helt att ta bild på tallriken med kallskuret.

Summasummarum, jag hade låga förväntningar så jag blev inte besviken utan bara överraskad med köttet som var OK.

Personalen log iaf och var överlag trevliga.

Den som är van vid sas nivå på Business kommer märka att TAP inte kommer upp till den nivån.
 

jumbooze

Medlem
När jag landade i Newark så fick vid stå kvar ombord i 15’ tills cbp släppte in mera för de var på maximum capacity.
Det tog en dryg timme att komma igenom migrationskollen.

Sen sprang jag (igen) till Terminal C och United och sprang (igen) igenom till gate 98 för där fanns det tidigare flyget till Fort Lauderdale ( bytte ju destination )

Frågade först om jag kunde komma med och hon säger det är fullt.
Jag tänkte osis. Kastar en blick på monitor och det står fullt i First och ledigt i economy.
Går tillbaka och säger att jag kan ta en downgrade bara jag får följa med.

Så jag fick den lyxigaste platsen, längst bak bredvid toaletten en gång plats.
Första gången jag var glad över den platsen, ville bara till hotellet och sängen.
 

Gus

Medlem
Tack för rapport! Ja TAP ser sådär ut! Skönt att köttet slank ner iaf :). Är det fågelfrön du fick till lobstern? Hur är Conrad Miami? :)
 
Toppen