Senaste nytt

Demilitarized Zone (DMZ) från Seoul - frågor

Gweilo_2

Medlem
Tackar,
Den stora turen körs inte "not available on the date. because they have a military training on the date."

Får tydligen bli en "DMZ light":
- Itinerary: Hotel Pick up - Imjingak Park - The Bridge of Freedom - The 3rd Infiltration Tunnel - DMZ Theater & Exhibition Hall - Dora Observatory - Dorasan Station - Pass by the Unification Village - Amethyst/Ginseng Center - Drop off at Itaewon or City Hall area.

- Price: 40,000krw per 1 person.

- Inclusion: English speaking tour guide, transportation and entrance fees.


Tredje gånge gillt....första gången hotade Nordkorea med atombomber, sen var det influensa och nu detta...får se vad som händer....
 

Johanna

Medlem
Det kändes spontant som det hade vart en intressant reserapport.

Har Koryo air businessclass tro? ;)
Jag har funderat på det men har inga bilder som är passande med massa flyg men kanske kan skriva ihop något ändå.

Jag dom har business men jag flög economy vilket var ett bra val. Åkte dit med en grupp eftersom det inte går att åka själv själv (man kan åka själv men måste ha guider för att ta sig runt). Alla visade sig åka economy så vi hade stått ut ganska mycket annars.
 

Fosca

Medlem
IMG_0288.JPG c IMG_0293.JPG IMG_0295.JPG

Så här ser det ut från Nordkoreanska sidan.
Det upplevs inte alls så som det framställs i media. Så länge det inte är något event med journalister där så finns där i princip inga synliga militärer.
Sydkoreanerna hade mer än 30 kameror riktade mot Nordkorea...så de sitter väl och bevakar bekvämt från något kaffebås :) Nordkoreanerna nöjde sig med kanske 3 kameror och bevakade inte heller på plats. De två militärerna som man ser i bild ett gick dit och ställde sig när vi kom dit. Sen gick de igen när vi fått kika färdigt.

Sydkoreanerna är ovanligt provokativa mot Nordkorea just nu. Men jag tror inte det ska vara någon fara att åka till vare sig nord eller syd. Nordkoreanerna är rutinerade, så de kommer säkert inte göra något mer än vad de gjorde nu.... kallade Syd till mötesbordet.
 
Last edited:
F

FCT

Guest
Visa bifogad bild 40360 c Visa bifogad bild 40362 Visa bifogad bild 40363

Så här ser det ut från Nordkoreanska sidan.
Det upplevs inte alls så som det framställs i media. Så länge det inte är något event med journalister där så finns där i princip inga synliga militärer.
Sydkoreanerna hade mer än 30 kameror riktade mot Nordkorea...så de sitter väl och bevakar bekvämt från något kaffebås :) Nordkoreanerna nöjde sig med kanske 3 kameror och bevakade inte heller på plats. De två militärerna som man ser i bild ett gick dit och ställde sig när vi kom dit. Sen gick de igen när vi fått kika färdigt.
Du tror inte att den fagra bemanningen från nordsidan eventuellt kan ha något att göra med att ett koppel turister passerade precis? :rolleyes:
 

Gweilo_2

Medlem
Så....DMZ besöket avklarat, eller rättare sagt, "Almost DMZ" besöket. Allt var stängt för turister så det närmaste jag kom var att titta på DMZ och Nordkorea genom en kikare från en observationsplats....lite antiklimax. Men trots allt en bra tur givet förutsättningarna, bra guide och bara två andra turister vilket gav gott om utrymme för frågor och diskussioner. Skönt att åka söderut igen....

2015 598.PNG 2015 595.JPG
 
Toppen