Senaste nytt

Delta SkyMiles bonusresor: endast om det finns publicerade priser mellan A-B

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte bli av med mina Delta SkyMiles miles och tänkte att boka en bonusresa åt min vän i Japan.
Sagt och gjort, ringde till SkyMiles kundtjänst i USA och försökte att boka Akita (AXT) till Kashgar (KHG) in, Hotan (HTN) ut via Seoul och Urumqi.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

När agenten matade in alla flighter sa hon att det inte går att boka som en bonusresa, eftersom det inte finns någon publicerad pris mellan de städerna (Akita-Kashgar eller Akita-Hotan).
Jag kollade snabbt på ExpertFlyer och jag hittade publicerade priser med Air China och påpekade om detta.
Agenten sa att det ska vara antingen en Skyteam flygbolags fare eller IATA fare mellan två städerna, annars måste man boka som kombination av två eller flera bonusresor och

Bonusresan skulle kosta 30.000 DL miles i Economy class t/r men nu blev det 30.000 + 30.000 = 60.000 DL miles. :mad:

Jag kommer nog att spara miles och använda dem till Japan-Korea med Korean Air. :(
 

Jaws

Medlem
Trist att det ska vara så svårt?!? Var inte tanken att skapa en kundlojalitet med programmet?
Det känns inte lockande att gå i på detta...annars är ju Delta en bra o bekväm carrier

får leta ett annat program inom sc(ar)y team ;-)
 

Elberto

Medlem
Too bad, jag här nästan 80.000 poäng hos Delta Skymiles.
Jag samlade ihop de när jag hade ingen koll hur dåligt skymiles är för oss som bo i Europa.
Det känns nästan omöjligt att göra någonting roligt med dessa poäng. Iaf 2014.
Även att boka et trip till USA t/r i Y är väldigt svårt.
Damn it :mad:
 
Toppen