Senaste nytt

Delta Sky Club verkar ha lite för många medlemmar

Jonas C

Medlem
Att amerikaner fuskar till sig lounge access med A3 eller TK kort tror jag snart kommer leda till att lounge access tas bort för *G på domestic. Både ST och OW har tagit bort den förmånen.
 

Senator

Moderator
JonasC, undrar på hur stort problem det där verkligen är? På riktigt, hur många A3*G finns i USA undrar man?

Gällande One World vet jag inte vart du har din info från. Senaste förra veckan fick jag avnjuta Americans underbara Admirals Club på rena inrikesresor
 

obs

Medlem
- Flög med JetBlue första gången mellan NAS och FLL och att som lågprisbolag erbjuda ett 30-tal gratis tv-kanaler samt bjuda på vattenflaska och snacks på en 40-minutersflygning kändes väldigt generöst. Mycket benutrymme och sköna läderstolar på Embraer 190:n.

Det er ganske luksus at flyve med JetBlue, når man tager i betragtning at de vel må betegnes som en LCC. Har selv fløjet med dem et par gange, FLL-BOS og coast-to-coast JFK-LGB-OAK. Begge ture var behagelige ture, med god service og nærmest ualmindeligt meget benplads.
 

AABack2ARN

Medlem
Inom oneworld är det enbart AAs egna medlemmar som stoppas från access till Admirals Club då de reser inrikes. Vid inrikes segment i samband med internationell anslutnings medges åtkomst.

Sällan är det dock värt en omväg att besöka en Admirals Club :(
 

Senator

Moderator
Inom oneworld är det enbart AAs egna medlemmar som stoppas från access till Admirals Club då de reser inrikes. Vid inrikes segment i samband med internationell anslutnings medges åtkomst.

Sällan är det dock värt en omväg att besöka en Admirals Club :(

I MIA får jag ofta 2 gratis premiumdrinkar :) så, jorå det finns ett skäl...
 

AABack2ARN

Medlem
På deras gatewayflygplatser finns det viss anledning att besöka Admirals Club, men om man exempelvis reser Denver-Chicago-London är de i Denver inte riktigt medvetna om att man skall ha kuponger så den kan man hoppa över...

P.S. I Miami finns dessutom en premium lounge som BA, AA och IB delar som är helt i klass med en vanlig europeisk lounge med bra mat, bra sprit och tilltugg och bra utsikt. Hade de haft riktig champagne hade den varit närapå förstklassig.
 

agehall

Medlem
*G kommer nog att fortsätta ha loungeaccess. Så många är det inte som "fuskar" sig till *G-status. I USA är nog alla andra sätt att nå *G mer eller mindre gratis ett större problem.
 
Toppen