Senaste nytt

Delta - här ändrar vi flighter utan att meddela...

agehall

Medlem
Kommer man kunna kräva att delta bokar in oss på hotell i Atlanta eller har de ingen skyldighet till detta?
Nej, det tror jag inte du kan kräva tyvärr. Det är nog bara att ringa och bråka med dem tills de ändrar din bokning till bättre flighter, förutsatt att det finns.

Tycker nog det där med notifieringar och uppdateringar fungerar bra i TripCase.
Håller med. Normalt sett funkar det jättebra med tripcase.
 
Var med om samma sak fast med ba , skulle åka på kryss med dom , jag var nog inne ett par gånger med förhoppningen att få flyga med någon annan kärra än typ b737 eller liknande. Men dom helt plötsligt ställer in första flighten från Stockholm utan att säga till och lagt oss på en flight som skulle gjort att vi skulle missa mellanlandningen i London , fick jobba hårt att få dom att erkänna och ändra till SAS i stället , samma sak var det på hemresan där hade aa inte meddelat oss att dom inte har premium ekonomi på deras b777 än så då vart det även SAS på hemvägen . Efter den missen så var jag inne ett par gånger om dagen för att kolla att det såg bra ut
 

STO-ARN

Medlem
Skulle flyga AF/DL för flera år sedan, ARN-CDG-MIA-STT (St. Thomas, US VI)-ATL-ARN. Dagarna innan avresa kollade vi själva, bokningen via Internet.
Upptäckte då att STT-ATL-ARN, med DL var borttagen. Inget meddelande från DL. Ringde då till DL och frågade varför, men fick inget bättre svar, än att sträckorna STT-ATL-ARN, ej längre flögs...Vid förfrågan vad vi då gör, fick vi ingen respons. Jo, DL frågade till slut, ifall vi kunde ta oss från en annan ö i Karibien, där DL flög upp till ATL. Men inget förslag på vilken ö, eller att de ville stå för kostnad, sträckan... STT - "Okänd karibisk Ö"...Slutade med att vi själva fick eftersöka alternativ rutt, STT-JFK-CDG-ARN och servera detta förslag till DL...Så nu fick vi inte bara "nöjet att transferera CDG-2 en gång, utan två gånger" och "Transfer CDG-2 är ju oftast som taget ur en filmsekvens från en Jaques Tati-film"...
 
Toppen