Delta Airlines må betale 1200 € til hver af 16 passagerer fra København

Diskussion i 'Skyteam' startad av pep, 18 December 2013.

  1. pep

    pep Medlem

    Netop set i Ekstrabladet for 3 Minutter siden:

    Passagerer får 150.000 kroner for aflyste fly
    Passagerer måtte hive flyselskab i retten for at få erstatning for aflyste fly. De skal nu have 1200 euro hver
    Flyselskabet Delta Air Lines skal betale 16 passagerer i alt 143.046 kroner, efter at en flyrejse til New York i juli sidste år blev ramt af ikke blot en, men to aflysninger. Det er den hidtil højeste erstatning et flyselskab har måttet betale for aflyste fly.

    De 16 passagerer skulle 18. juli sidste år flyve fra København til New York, men problemer med motorens strømforsyning betød, at rejsen blev aflyst.

    I stedet fik de rejsende reservationer til en afgang dagen efter med samme fly. Men dagen efter var problemerne med flyet stadig ikke løst, og det endte med, at passagererne fløj til New York 20. juli med Air France - to døgn senere end planlagt.

    Efterfølgende krævede de kompensation fra flyselskabet. Standardtaksten er på flyvninger fra København til New York er 600 euro pr. aflyste rejse, med mindre der er tale om en' ekstraordinær hændelse', som ikke kunne forudses af flyselskabet.

    Ekstra Bladet - Passagerer får 150.000 kroner for aflyste fly
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vem är det som tvingar dem att betala mer än vad EU261/2004 kräver?
     
  3. pep

    pep Medlem

    Der er tale om dobbeltaflysning! Deudover er det et civilt søgsmål, hvor man kan søge om højere beløb end EU's
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Resonemanget om att det är två inställda flyg låter ju helt rimligt. Man får dock hoppas att man slipper sådana problem.
     
  5. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Det låter som att Delta hanterar inställda flyg ungefär lika osmidigt som Norwegian. Varför blev de inte ombokade till annat flygbolag eller åtminstonde KL/AF redan samma dag? Först efter två dygn inser de alltså orimligheten i att tvinga resenärerna att vänta på deras egna avgångar!! 1200€ är helt rimligt eftersom det ju de facto är två olika avgångar som ställts in.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×