Senator
Moderator
Vänner,
Läst en artikel på LA Times om Delta. Där hänvisades till en studie från Deloitte om lojalitetsprogrammen. Nu verkar studien var utfört i USA, men jag blev väldigt nyfiken på att lojalitetsprogrammen kommer på 19:e plats av en rad faktorer som skapar kundlojalitet mot ett flygbolag.
Har inte läst resten av studien, hinner inte med denna veckan. Denna detalj finns på sidan 8 i första länken.
Källa Deloitte:
Consumer loyalty in the airline industry
http://www2.deloitte.com/content/da...us_thl_rising_above_the_clouds_POV_080813.pdf
http://www2.deloitte.com/content/da...ng_above_the_clouds_surveyfindings_080813.pdf
Läst en artikel på LA Times om Delta. Där hänvisades till en studie från Deloitte om lojalitetsprogrammen. Nu verkar studien var utfört i USA, men jag blev väldigt nyfiken på att lojalitetsprogrammen kommer på 19:e plats av en rad faktorer som skapar kundlojalitet mot ett flygbolag.
Har inte läst resten av studien, hinner inte med denna veckan. Denna detalj finns på sidan 8 i första länken.
Källa Deloitte:
Consumer loyalty in the airline industry
http://www2.deloitte.com/content/da...us_thl_rising_above_the_clouds_POV_080813.pdf
http://www2.deloitte.com/content/da...ng_above_the_clouds_surveyfindings_080813.pdf