Senaste nytt

Deloitte: Lojalitetsprogram är lågt i rangordning

Senator

Moderator
Vänner,

Läst en artikel på LA Times om Delta. Där hänvisades till en studie från Deloitte om lojalitetsprogrammen. Nu verkar studien var utfört i USA, men jag blev väldigt nyfiken på att lojalitetsprogrammen kommer på 19:e plats av en rad faktorer som skapar kundlojalitet mot ett flygbolag.

Har inte läst resten av studien, hinner inte med denna veckan. Denna detalj finns på sidan 8 i första länken.

Källa Deloitte:
Consumer loyalty in the airline industry
http://www2.deloitte.com/content/da...us_thl_rising_above_the_clouds_POV_080813.pdf

http://www2.deloitte.com/content/da...ng_above_the_clouds_surveyfindings_080813.pdf
 

fcx

Medlem
Intressant artikel.

Det stämmer att lojalitetsprogram kommer på plats 19 bland totala antalet resenärer. Studien har dock grupperat passagerarna i flera kategorier, och i kategorin "frekventa affärsresenärer" hamnar lojalitetsprogram på plats nummer 2 istället (före säkerhet, efter ruttnätverk).
 

Senator

Moderator
Intressant artikel.

Det stämmer att lojalitetsprogram kommer på plats 19 bland totala antalet resenärer. Studien har dock grupperat passagerarna i flera kategorier, och i kategorin "frekventa affärsresenärer" hamnar lojalitetsprogram på plats nummer 2 istället (före säkerhet, efter ruttnätverk).

Det stämmer, och är nog inte någon överraskning. Mycket enklare att göra detta när någon annan betalar ;)
 

Flying P

Medlem
Intressant artikel.

Det stämmer att lojalitetsprogram kommer på plats 19 bland totala antalet resenärer. Studien har dock grupperat passagerarna i flera kategorier, och i kategorin "frekventa affärsresenärer" hamnar lojalitetsprogram på plats nummer 2 istället (före säkerhet, efter ruttnätverk).
Vad kommer på plats 1?
 

Palazzi

Medlem
Jag trodde själv att jag skulle ranka lojalitetsprogram högre, men ser jag de alternativ som rankats högre.....ja..då skulle inte jag heller flytta upp FFP på på listan.

Självklart är nätverk, service, pris, säkerhet mm viktigare. Jag anpassar lite efter FFP, men inte då jag ser att det göra att jag måste tumma på parametrar som säkerhet etc.
 
Toppen