Delbetalning med American Express

Diskussion i 'Kreditkort' startad av tarzan, 27 April 2012.

1. tarzan

tarzan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag vet att detta inte är en egentlig fråga om bonus/poäng som detta forum mest verkar handla om, men jag är i dagsläget brukare av ett American Express Gold Card.

Jag är nöjd med det, men jag trodde att man kunde delbetala sin summa varje månad, var det fel av mig att tro det? Jag köpte nyligen en resa som då visade sig bli ganska dyr, och ville betala av det på två månader.

Så jag betalade hälften av det jag använt på kortet, men fick en påminnelse på nästa faktura att hela summan ska betalas.

Är det så att man behöver betala hela summan varje månad?

2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, korrekt hela summan skall betalas!

Annars får du kontakta AMEX kundtjänst och be dem lägga upp en avbetalningsplan = dyra räntor!!!!

3. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Se AMEX som ett betalkort snarare än ett kreditkort

4. ullis

ullis Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, AMEX är ett betalkort, missar du att betala i tid, får du heller inga membership rewards den månaden.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!